مواد شیمیایی ساخت اسلایم

مواد شیمیایی ساخت اسلایم

● آریاناشیمی بزرگترین مرکز فروش مواد شیمیایی ساخت اسلایم و فرمولاسیون
● ارسال به سراسر کشور

عرضه و پخش مواد شیمیایی ساخت اسلایم + فرمولاسیون

مواد شیمیایی ساخت اسلایم - آریانا شیمی

مواد شیمیایی ساخت اسلایم چیست

مواد شیمیایی اسلایم یا مواد شیمیایی ساخت اسلایم (مواد ساخت اسلایم)، فرمولاسیون به مجموعه ای از محصولات گفته می شود که می توان با کمک آن ها ماهیتی سرگرم کننده و شکل پذیر به نام اسلایم (به انگلیسی slime) تولید کرد. در سال های اخیر اسلایم به کالایی پرفروش و پرطرفدار بدل گشته است و کلیپ های مربوط به ساخت و بازی با آن ها، ترند اول شبکه های اجتماعی است. در این مقاله از وب سایت خرید و فروش انواع مواد شیمیایی آریانا شیمی قصد داریم شما را با کنه و بنه ساخت اسلایم و البته مواد لازم برای این کار آشنا کنیم. تضمین فروش بالای این محصول، یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد برای یادگیری فرمولاسیون آن پا پیش می گذارند و سراسر اینترنت را برای یافتن لیست مواد شیمیایی تشکیل دهنده اسلایم زیر و رو می کنند. همان طور که گفتیم، سعی داریم در این مقاله (مواد شیمیایی ساخت اسلایم)، به صورت کامل این موضوع را بررسی کنیم و به تمام افرادی که قصد تولید اسلایم دارند، راهکارهای مناسبی ارائه کنیم. توجه داشته باشید که زمینه اصلی فعالیت ما، فروش مواد شیمیایی اسلایم می باشد و به هیچ عنوان تولید کننده یا فروشنده اسلایم محسوب نمی شویم. برای خرید این محصولات می بایست به فروشگاه های اینترنتی اسباب بازی و امثالهم سر بزنید. اکنون که متوجه شدید مواد شیمیایی ساخت اسلایم چیست، بهتر است با تعریف دقیق تر اسلایم و تاریخچه آن آشنا شوید.

مواد شیمیایی ساخت اسلایم - آریانا شیمی

تاریخچه اسلایم و مواد شیمیایی ساخت آن

شاید بسیاری از خوانندگان این مقاله پیش خود فکر کنند که اسلایم نهایتا 3 تا 5 سال بیشتر نیست که به وجود آمده و راهی بازار شده اما جالب است بدانید که قدمت این محصول بالای 40 سال می باشد. اسلایم یا خمیر اسلایم در واقع نوعی اسباب بازی سرگرم کننده است که نخستین بار حوالی ماه فوریه سال یک هزار و نهصد و هفتاد و شش توسط شرکت مَتِل (mattel) ساخته شد. بسته بندی های ابتدایی این محصول چیزی شبیه سطل زباله های کوچک بود. در زیر تصویری از این نوع بسته بندی آورده شده است. رنگ اسلایم یا خمیر اسلایم هم چندان چنگی به دل نمی زد. محصول اولیه مشابه لجن (البته نه به لزجی آن!) بود و به رنگ سبز کم رنگ آغشته بود.

تاریخچه اسلایم - آریانا شیمی

نمونه ای از اولین اسلایم های ساخته شده و بسته بندی آن ها

اسلایم و تاریخچه آن - آریانا شیمی

اسلایم که حالا از آن به عنوان یک پروژه موفق علمی یاد می شد، کاربردهایی به غیر از بازی و سرگرمی داشت. در مقاطع تحصیلی مختلف با کمک خمیر اسلایم به کودکان و نوجوانان آموزش هایی در مورد برخی واکنش های شیمیایی، پلیمر ها و خاصیت ویسکوزیته داده می شد. در واقع اسلایم مصداق بارز یک تیر با دو نشان بود. آموزش و بازی به صورت توامان رخ می داد و کودک ضمن سرگرم شدن، آموزش های لازم را نیز فرار می گرفت. در نیتجه استقبال خوبی از آن صورت می گرفت و در همان زمان های دور نیز فروش خوبی داشت.

اسلایم - آریانا شیمی

نسخه های اولیه اسلایم، از یک ماده چسبناک غیر سمی، شکل پذیر و نرم که به رنگ سبز لجنی بود ساخته می شد. این ماده صمغ گوار نام داشت. هر چند امروز فرمول ساخت اسلایم متفاوت با سال های گذشته است و در انواع  واقسام رنگ ها و طرح ها تولید می شود. در واقع اسلایم هم همانند تمامی وسایل ساخته شده دیگر، مراحل ارتقا و پیشرفت خود را طی کرد و به چیزی که امروز از آن سراغ داریم، تبدیل شد. پرسشی که اکثریت آن را مطرح می کنند این است که آیا اسلایم بی خطر است؟ یا آیا اسلایم باعث ایجاد حساسیت (آلرژی) می شود؟ در پاسخ به این پرسش ها می بایست گفت که خمیر اسلایم ماده ای ذاتا بی خطر است اما نکات ایمنی و احتیاطی مخصوص به خود را دارد که حتما در ادامه این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت و این قبیل نگرانی ها را رفع خواهیم کرد. هنگام کار با خمیر اسلایم حتما باید دقت لازم را داشت؛ زیرا در صورتی که خواسته یا ناخواسته به سطوحی همانند فرش بچسبد، پاک کردن آن مصیبت ها و دشواری های خاص خود را دارد.

اسلایم - آریانا شیمی

اسلایم یا خمیر اسلایم یا ژل اسلایم چیست

اسلایم، خمیر اسلایم یا ژل اسلایم ماده ای چسبنده و چسبناک است که بافتی نسبتا ضخیم و مشابه چسب دارد. تشابه این کالا به ژل، سبب نام گذاری چندگانه اش می باشد. این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که نام این محصول به گوش اش نخورده باشد و حداقل یک مرتبه آن را از نزدیک لمس نکرده باشد. چنانچه اسلایم را به آرامی لمس کنید، رفتاری شبیه به مایع (منظور حالت مایع است) از آن خواهید دید؛ به نحوی که در ادامه در میان انگستان دست جاری خواهد شد. حال اگر دست خود را جمع کنید و به حالت مشت درآورید، خمیر اسلایم شکل جامد به خود خواهد گرفت. پس متوجه می شویم که ژل اسلایم یک ماده سیال غیر نیوتنی است که به سبب ساختاری شیمیایی خاصی که دارد، یک محصول پلیمری سرگرم کننده به شمار می رود. بازرگانی آریانا شیمی قصد دارد با معرفی کامل لیست مواد شیمیایی اسلایم به مخاطبان خود، نحوه ساخت و تولید این محصول اعجاب انگیز را به ایشان یاد دهد. اگری سری به کتب درسی بخش سیالات بزنیم خواهیم دید که سیال غیر نیوتنی به سیالی گفته می شود که نه مایع بوده و نه جامد و در عین حال خواص هر دو حالت را از خود نشان می دهد. همچنان که دیدیم اسلایم دقیقا چنین خواصی دارد و در صورت فشرده شدن رفتار جامدات و در صورت لمس شدن با انگشت رفتار مایعات را از خود نشان خواهد داد. این رفتار مهیج تا حد زیادی نشات گرفته از ویسکوزیته سیال نیز می باشد.

اسلایم یا خمیر اسلایم یا ژل اسلایم چیست - آریانا شیمی

مجموع این خواص، اشکل و رفتار، باعث شده که اسلایم و روش ساخت آن، به یکی از پر جست و جوترین عبارات در سطح وب بدل گردد. حضور شما در این صفحه خود نشان از علاقه و کنجکاوی شما در مورد دنیای اسلایم ها و مواد شیمیایی سازنده آن دارد. ژل اسلایم بیشتر به خاطر خاصیت ارتجاعی و کشسانی ای که دارد در میان عوام مورد توجه قرار گرفته است. خمیری جالب و جذاب که سن و سال نمی شناسد و بازی کردن با آن، تبدیل به عملی اعتیاد آور می شود. باور کردنی نیست که برخی از پزشکان و روانشناسان، بازی با اسلایم را با هدف افزایش تمرکز و فراهم کردن آرامش اعصاب توصیه می کنند. در قسمت قبل (مواد شیمیایی ساخت اسلایم) نیز اشاره کردیم که این محصول، وسیله ای آموزنده و سرگرم کننده برای کودکان می باشد و قابلیتِ شکوفا کردنِ خلاقیت ها و استعدادهای ایشان را دارد. همچنین بازی با خمیر اسلایم، سبب تقویت عضلات دست و انگشتان در میان کودکان و حتی بزرگسالان (کسانی که مشکلاتی از قبیل ناتوانی های حرکتی دارند) می شود.

اسلایم یا خمیر اسلایم یا ژل اسلایم چیست - آریانا شیمی

با این تفاسیر متوجه می شویم که اسلایم و بازی با خمیر اسلایم، محدودیت سنی خاصی ندارد. تنها توصیه می شود که در دسترس اطفال زیر سه سال (آن هم به دلیل وجود خطر بلعیدن) قرار نگیرد. به غیر از این رده سنی، سایر افراد می توانند با خیال راحت با مواد شیمیایی ساخت اسلایم این محصول غیر سمی را بسازند و بدین طریق مقاصد تجاری و یا اسباب سرگرمی را برای خود و اطرافیانشان محقق کنند. در فرمولاسیون اسلایم، نام هیچ ماده مضری به چشم نمی خورد و لذا امکان رسیدن آسیب و بروز حساسیت توسط آن، صفر درصد است. این مسئله موجب شده که امروزه اسلایم را در طرح ها و رنگ های گوناگونی اعم از مات و شفاف در قفسه های فروشگاه های مختلف به چشم ببینیم. شاید برای برخی باور نکردنی باشد اگر بگوییم از خمیر اسلایم در امور خانه داری نیز می توان بهره جست. این قضیه در یکی از بخش های همین مقاله به بحث گذاشته شده است. اگر بخواهیم به صورت مختصر در باب مواد شیمیایی ساخت اسلایم سخن بگوییم می بایست گفت که این ماده را از مخلوط پلی وینیل الکل به همراه پودر بوراکس می سازند. پودر بوراکس حاوی اسید بوریک است و گاهی اوقات کمی بی کربنات سدیم هم به آن اضافه می کنند. اسلایم را نمی توان در گروه پلاستیک های معمولی قرار داد، اما با توجه به اینکه از پلی وینیل الکل ساخته می شود می توان آن را یک پلاستیک غیر معمولی در نظر گرفت. شما می توانید تمامی ماده های نامبرده در جملات قبل را از این مرکز تهیه مواد شیمیایی خریداری کنید. پشتیبانان مجموعه، آماده پاسخگویی به سوالات یکایک شما عزیزان می باشند. صمیمانه منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

اسلایم یا خمیر اسلایم یا ژل اسلایم چیست - آریانا شیمی

آشنایی با مواد شیمیایی ساخت اسلایم

مطالب این بخش به نوعی تکمیل کننده مباحث تیتر اول مقاله می باشند. شما می توانید بهترین و باکیفیت ترین مواد شیمیایی ساخت اسلایم را از آریانا شیمی خریداری نمایید. گستره فعالیت های این مجموعه تنها به عرضه مواد اسلایم ختم نمی شود و شما می توانید مواد اولیه شیمیایی بسیاری از صنایع تجاری دیگر را از ما طلب کنید. برای اطلاع از موجودی و قیمت مواد شیمیایی بهتر است با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید. به طور حتم بسیاری از شما کاربران محترم قصد دارید هر چه سریع تر با مواد تشکیل دهنده اسلایم ها آشنا شوید و از رمز و رازهای ساخت آن سر در بیاورید. بدون فوت وقت به سراغ این کار می رویم. آشنایی با مواد شیمیایی ساخت اسلایم به معنای دست یابی به فرمول آن نیست. اگر با قصد و غرض تجاری تصمیم به خرید مواد شیمیایی ساخت اسلایم دارید، ابتدا بهتر است با مجموعه هایی که در زمینه فروش فرمول اسلایم فعالیت دارند، صحبت کنید و ببینید که چگونه می توانید آن را تهیه کنید. مشاوره های شرکت آریانا تنها مباحث مقدماتی را شامل می شود؛ چرا که همان طور که عرض شد ما به صورت تخصصی بر روی فروش مواد شیمیایی ساخت اسلایم تمرکز داریم.

آشنایی با مواد شیمیایی ساخت اسلایم - آریانا شیمی

به صورت کلی یک اسلایم یا خمیر اسلایم از آب، نمک، پروتیئن، کربوهیدرات و بوراکس تشکیل می شود. شما می توانید برای خرید بوراکس (Borax) به صفحه ی آن مراجعه کنید. زمانی که بوراکس با سایر مواد تشکیل دهنده اسلایم ترکیب می شود، چند واکنش پشت سر هم رخ می دهد. این واکنش ها به ترتیب عبارتند از: حل شدن بوراکس در آب و مخلوط شدن یون سدیم و تترابورات، سپس واکنش یون تترابورات با آب، شکل گیری یون بوریک اسید (برای خرید بوریک اسید (Boric acid) به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید)، واکنش دادن یون بوریک اسید با آب در فرمولاسیون اسلایم و تشکیل یون بورات، ساخته شدن پیوندهای هیدروژنی به سبب وجود OH در مولکول های پلی وینیل الکل (برای خرید پلی وینیل الکل (Vinyl alcohol) بر روی لینک قبل کلیک کنید) موجود در چسب، تشکیل پلیمر جدید و در نهایت ساخته شدن اسلایم یا خمیر اسلایم. این مراحل، خلاصه ای از نحوه شکل گیری به همراه مواد شیمیایی ساخت اسلایم بودند.

آشنایی با مواد شیمیایی ساخت اسلایم - آریانا شیمی

اگر دقت کرده باشید، هرگاه به اسلایم دست می زنیم، مقداری رطوبت در آن حس می کنیم. دلیل این موضوع به پیوندهای پلی وینیل الکل باز می گردد. این ماده، مقدار قابل توجهی از مولکول های آب را به دام می اندازد و سبب ایجاد حس رطوبت در تمام ژل اسلایم می شود. چنانچه قوام اسلایم برایتان مهم است، باید بر کل پروسه ساخت نظارت کنید و مقدار آب و چسب کار شده در ساخت خمیر اسلایم را کنترل نمایید. پس از آن که با مواد شیمیایی ساخت اسلایم، محصول نامبرده را تولید کردید، آن را در قوطی یا ظرف درب دار نگه داری کنید. هوا دشمن اسلایم است و به هر میزان که در معرض آن قرار گیرد، زودتر از بین می رود. حتی پلاستیک های زیپ دار هم می توانند برای نگه داری از ژل اسلایم مناسب باشند. به طور کلی می بایست حتی الامکان از ورود هوا به محل نگه داری اسلایم جلوگیری نمود تا از کاهش عمر مفید آن جلوگیری شود. قرار دادن ظرف حاوی اسلایم درون یخچال، بلامانع می باشد.

آشنایی با مواد شیمیایی ساخت اسلایم - آریانا شیمی

انواع اسلایم قابل ساخت با مواد شیمیایی

حال که با مواد شیمیایی تشکیل دهنده اسلایم (یا به تعبیری دیگر مواد شیمیایی ساخت اسلایم) و نحوه به وجود آمدن آشنا شدید، بهتر است با انواع این محصول نیز آشنا شوید. به عقیده ما، این قسمت، یکی از جالب توجه ترین بخش های این مقاله است؛ زیرا ذهنیت افراد در مورد انواع اسلایم را تغییر می دهد. اگر نگاه ما به خمیر اسلایم به عنوان یک اسباب بازی یا محصول سرگرمی باشد، انواع آن کهکشانی، مات، متالیک، برفی، بلک لایت، شب تاب و غیره خواهند بود. برخی از این محصولات، به سبب داشتن تزئینات و بسته بندی متفاوت، اسامی و نام های گوناگونی مشابه آنچه در قبل بیان شد، به خود می گیرند. اما مقصود ما از مطرح نمودن انواع اسلایم قابل ساخت با مواد شیمیایی صرفا اسم آوردن از چند نمونه محصول که تنها در رنگ، بو یا طرح ظاهری با هم تفاوت دارند نیست. انواع اسلایم، دنیای بزرگتری دارد که برخی از مهم ترین و شناخته شده ترین آن ها را در زیر برایتان لیست کرده ایم:

اسلایم کرکی: این مدل اسلایم، به عنوان نرم ترین مدل در میان سایر مدل ها شناخته می شود. همچنین برای تولید آن به مواد شیمیایی ساخت اسلایم بیشتری به جز پودر بوراکس نیاز است؛ چرا که بافت متفاوتی دارد.

اسلایم بدون بوراکس: آری تعجب نکنید، اسلایم بدون بوراکس! در سال های اخیر، بوراکس و اسلایم به دو نام جدا نشدنی (یا بهتر است بگوییم دو عضو جدانشدنی) بدل شده اند و تصور ساخت اسلایم بدون این نوع ماده شیمیایی، کمی دور از ذهن به نظر می رسد. هر چند پدید آمدن این مدل، به تصور افراد از سمی بودن یا خطرناک بودن بوراکس باز می گردد.

اسلایم پاپ: هرگاه در نمونه های معمولی مواد شیمیایی ساخت اسلایم را با گلوله های فوم یا سایر دانه های ریز جامد مخلوط کنید، شاهد به وجود آمدن این دسته خواهید بود.

اسلایم گلیتر: اگر همان دستور اولیه و ساده ای که در بخش قبلی به رشته تحریر آمد را با مقداری مواد درخشان و پر زرق و برق مخلوط کنید، اسلایم گلیتر پدید خواهد آمد.

اسلایم درخشان در تاریکی: نام این اسلایم، خود به خوبی ویژگی های آن را برملا می سازد. چنانچه به مواد شیمیایی ساخت اسلایم، افزودنی های درخشان همانند شب رنگ اضافه کنید، این مدل ساخته خواهد شد. این نمونه را می توان در خانه و با مواد غیر سمی به راحتی آماده کرد.

اسلایم تمیز کننده: آخرین دسته را به شگفت انگیزترین نوع آن اختصاص داده ایم؛ اسلایم تمیز کننده. شاید عموم افراد با این نوع آشنایی نداشته باشند اما لازم است بدانید اگر در ترکیبات مواد شیمیایی ساخت اسلایم (یعنی بوراکس، آب گرم و چسب سفید)، درصد درستی از هر ماده به کار رود، محصول نهایی، شکل خواهد گرفت. با کمک اسلایم تمیز کننده که از مدل معمولی نیز ضخیم تر است، می توان گرد و غبار را از صفحه کلید و سایر وسایل الکترونیکی زدود.

حال که با انواع اسلایم قابل ساخت با مواد شیمیایی آشنا شدید، شاید تصمیم های متفاوت تری نسبت به تصمیمات اولیه خود بگیرید. خط تولید هر کدام از این محصولات اگر در شرایط درست و منطق بر یک بیزنس پلن حرفه ای راه بیفتد، می تواند سودآوری خوبی برای اشخاص داشته باشد. شما می بایست پیش از خرید مواد شیمیایی ساخت اسلایم، ابتدا اهداف تجاری خود را به خوبی مشخص کنید و سپس فرمولاسیون مربوط به هر نوع را به دست آورید. سپس با تهیه مواد اولیه لازم، اقدام به ساخت خمیر اسلایم بکنید. تقریبا در تمامی انواع آن خواصی که به ویسکوزیته بستگی دارند، ثابت است. پرسنل حرفه ای و مجرب ما، آماده ارائه هر نوع مشاوره در این زمینه هستند.

انواع اسلایم - آریانا شیمی

از بین بردن حالت سفتی اسلایم

هنگامی که مواد شیمیایی ساخت اسلایم را کنار بگذاریم و شروع به کار کردن با محصول تولید شده بکنیم، وقوع دو حالت ظاهری در آن، قابل پیش بینی است. یکی سفت شدن اسلایم و دیگری شل شدن خمیر اسلایم. برای رفع هر دو حالت بیان شده، راهکارهایی وجود دارد که به ترتیب به بیان آن ها می پردازیم. سفت شدن اسلایم ممکن است به دو دلیل رخ دهد. دلیل اول به استفاده بیش از حد قطره اسلایم باز می گردد و دلیل دوم قرار گرفتن آن در مجاورت با هوا می باشد. اگر پس از استفاده از اسلایم، درب ظرف آن را نبندید، خشکی قابل وقوع خواهد بود. حال برای آنکه این سفتی را از بین ببرید و محصول را به فرم اولیه بازگردانید می توانید مقداری روغن بچه (یا آب) به آن اضافه کرده و یا اینکه ژل اسلایم را گرم کنید. در این مراحل، مواد شیمیایی ساخت اسلایم، بدون کاربرد خواهند بود و تنها یکی از دو راهکار بیان شده، می توانند گره گشا باشند.

از بین بردن حالت سفتی اسلایم - آریانا شیمی

از بین بردن حالت شلی اسلایم

شل شدن اسلایم، دیگر حالت قابل وقوع است. مجددا در این مورد نیز کاری به کار مواد شیمیایی ساخت اسلایم نداریم. ابتدا بهتر است علل شل شدن محصول را به خلاصه ترین شکل ممکن بررسی کنیم. شل شدن می تواند در اثر قرار گرفتن اسلایم در گرما باشد و یا اتمام تاریخ انقضا (به نوعی عمر مفید محصول) آن باشد. برای پایان بخشیدن به این حالت، استفاده از قطره سفت کننده اسلایم و قرار دادن آن در مکان سرد توصیه می شود. چنانچه به قطره دسترسی ندارید، جایگزین آن جوش شیرین می باشد. شما می توانید با اضافه کردن یک قاشق جوش شیرینی که به همراه آب گرم شده است، خمیر اسلایم را شبیه روزهای اولش کنید.

از بین بردن حالت شلی اسلایم - آریانا شیمی

خواص اسلایم ساخته شد با مواد شیمیایی

در دنیای مواد شیمیایی، هر ماده و ترکیبی را از چند منظر مورد بررسی قرار می دهند. خواص ماده یکی از مباحثی است که در علم شیمی همواره مورد توجه افراد قرار می گیرد. به همین خاطر می خواهیم شما را با کلیات خواص اسلایم ساخته شده با مواد شیمیایی آشنا کنیم. مطالعه این نکته بدون شک می تواند تاثیر شگرفی بر ذهن خواننده بگذارد و او را به سمت و سویی جدید سوق دهد. چه بسا در همین حین و بین، بتواند راهکار جدیدی برای ساخت اسلایم با مواد شیمیایی پیدا کند و فرمول نوینی را به منصه ظهور برساند. توضیحات مربوط به خواص اسلایم، به نوعی از زمان آغاز کار با مواد شیمیایی ساخت اسلایم به جریان می افتد. اولین رخداد قابل ثبت و مشاهده، تشکیل اتصال عرضی یون های تترا هیدروکسی بورات بین زنجیره های پلیمری پلی وینیل الکل می باشد. در اثر این واقعه، شبکه ای سه بعدی پدید می آید که مولکول های آب در آن به دام افتاده و تشکیل یک جسم (یا ژل) نیمه جامد می دهند. حال اگر به این محصول، کمی اسید همانند سرکه یا استیک اسید (برای خرید استیک اسید (Acetic acid)، بر روی نام آن کلیک کنید) اضافه کنیم، پیوندهای عرضی به یکباره از هم می پاشند و خمیر اسلایم به حالت مایع در می آید. از آن سو اگر ماده ای سفت کننده مثل جوش شیرین یا سدیم بی کربنات به آن اضافه گردد، مجددا شاهد شکل گیری پیوندهای عرضی خواهیم بود. اینگونه است که با مواد شیمیایی ساخت اسلایم، محصول مذکور سر و شکلی دوباره به خود خواهد گرفت. آریانا شیمی به عنوان یکی از بزرگترین مراجع وارد کننده مواد شیمیایی در کشور، بهترین و مرغوب ترین اجناس ممکن را به فروش می رساند.

خواص اسلایم - آریانا شیمی

نگهداری از اسلایم

نگهداری از اسلایم کار چندان دشوار و مشقت باری نمی باشد؛ کما اینکه در بخش آشنایی با مواد شیمیایی ساخت اسلایم نیز به چگونگی این کار اشاره کردیم. به سبب اهمیتی که برخی برای این کار قائل اند، یک مرتبه دیگر شیوه صحیح نگهداری را بازگو می کنیم. اسلایم را می بایست در ظروف درب دار و یا ظروفی که هوا به آن وارد نمی شود، نگاه داشت. در غیر این صورت، اسلایم شما زودتر از موعد مقرر خشک خواهد شد. برای افزایش عمر مفید آن می توانید بسته را در مکانی خنک مانند یخچال، جای دهید. با این کار حداقل بیست تا سی روز بیشتر عمر خواهد کرد. اگر دقت کرده باشید، برخی از ژل های اسلایم بعد از مدتی استفاده، به سطوح مختلفی می چسبند و دیگر نمی توان به راحتی قبل آن ها را از محیط جدا کرد و پاک نمود. این واقعه در نتیجه نگهداری از اسلایم در مکان گرم و مرطوب رخ می دهد. چه خمیر اسلایم شما از نوع سرگرم کننده باشد چه نوع تمیز کننده، مشخصا بعد از مدت زمانی نسبتا کوتاه، ویژگی های اولیه خود را از دست می دهد و دیگر از پس وظایف تعریف شده بر نمی آید. آن گاه باید به فکر تهیه یک نمونه جدید و نو باشید. شاید هم تصمیم بگیرید با تهیه مواد شیمیایی ساخت اسلایم، خودتان دست به کار شوید.

نگهداری از اسلایم - آریانا شیمی

کاربردهای اسلایم

صحبت از کابردهای اسلایم، در نوع خود می تواند جالب توجه باشد. به کرات گفته شد که در باور عموم، خمیر یا ژل اسلایم، یک اسباب بازی کودکانه ساده و حتی نه چندان کارآمد تصور می شود. اما زمانی که از نزدیک به آن نگاه کنیم و با مواد شیمیایی ساخت اسلایم آشنا شویم، دیدگاهمان نسبت به آن سیصد و شصت درجه تغییر خواهد کرد و در برخی از موارد متعجب نیز خواهیم شد. هدف از قرار دادن این بخش در این نوشتار، روشن کردن مخاطبان است. تا زمانی که آگاهی وجود نداشته باشد، پتانسیل های بسیاری را نادیده خواهیم گرفت. اما هرگاه اطلاعات و سواد ما نسبت به موضوعی خاص افزایش پیدا کند، می توانیم بهره وری های بیشتری از آن داشته باشیم. آریانا شیمی به عنوان مرکز فروش مواد شیمیایی ساخت اسلایم بنا دارد در این قسمت به کامل ترین شکل ممکن از این کاربردها پرده برده دارد. نمونه عارض و بارز کاربرد اسلایم را بارها و بارها در خلال این متن بدان اشاره کردیم. اگر به خمیر یا ژل اسلایم به چشم یک اسباب بازی نگاه کنیم، قاعدتا کاربرد آن در سرگرم کردن افراد به خصوص کودکان خلاصه می شود. اسلایم، این ماده محبوب این قابلیت را دارد که تا ساعت ها افراد به بازی کردن و ورز دادن خود مشغول سازد. حتی برخی بدون آنکه بخواهند محصول را لمس کنند، از تماشای تغییر حالت آن از جامد به مایع و بلعکس لذت وافر می برند. دیگر آنکه اسلایم با حرکت میان انگشتان دست و تولید صداهای بامزه، استرس را کاهش می دهد و در کنار آن، باعث تقویت عضلات دست و انگشتان می شود. خاصیت کشسانی بیش از حد در برخی از نمونه ها، از دیگر عوامل جذابِ کالایِ تولید شده با مواد شیمیایی ساخت اسلایم است.

کاربردهای اسلایم - آریانا شیمی

اما کاربردی که بیشتر مورد توجه ما قرار گرفته، استفاده از اسلایم به عنوان تمیز کننده است. با کمک اسلایم، امور خانه داری را آسان تر از قبل کنید. اگر چه این یک ادعای بزرگ به نظر می رسد اما با هدف اغراق در موضوع و بزرگتر جلوه دادن آن، به این شکل جمله بندی کردیم. تمیزکاری با خمیر اسلایم را می بایست مدیون خاصیت چسبندگی آن باشیم. توجه داشته باشید که برای این کار، از نمونه های معمولی نمی توان بهره برد و حتما می بایست به سراغ نمونه های مخصوص و تولید شده برای این کار (تمیز کاری) رفت. اسلایم می تواند به راحتی خود را در درزها و گوشه های بسیار باریکی که امکان کردن آن ها با انواع دستمال تنظیف، جارو برقی، کهنه و یا حوله وجود ندارد، جا کند و اسباب رضایت خاطر مصرف کننده را فراهم سازد. چه کسی فکرش را می کرد که بتوان با کمک مواد شیمیایی ساخت اسلایم، چنین وسیله کاربردی را ساخت. بعضی از وسایل خانه، به مرور زمان، حجم زیادی از کثیفی و گرد و غبار را به خود می گیرند. پاک کردن کامل این وسایل، به واقع پروسه انرژی بری محسوب می شود. خوشبختانه این معضل نیز به دست انسان کمال طلب حل شده و تا حدودی این نگرانی رفع گردیده است. کافی است اسلایم تمیز کننده را بر روی محیط نامبرده قرار دهید تا خود به آرامی راه خود را به تمامی قسمت های آن وسیله باز کرده و با آوردن کمی فشار بر روی آن، عمده غبار نشسته بر روی جسم را به خود بگیرید. این ها تماما از معجزات مواد شیمیایی ساخت اسلایم می باشد. برخی از وسایل که می توانید با استفاده از خمیر اسلایم مانند روز اولش تمیز کنید عبارتند از: اطراف پریز برق، فضای مابین تیغه های فن یا دریچه کولر، منافذ روی وسایل الکتریکی مانند سه راهی های برق، کیبورد کامپیوتر یا لپ تاپ، منافذ بلندگو و اسپیکرهای سینمای خانگی و ضبط، اطراف دکمه های تلفن و هر دکمه کوچک روی وسایل برقی مختلف، تلفن همراه، درون ماشین سواری، دریچه فن در کیس کامپیوتر، فضای مابین دکمه های ریموت کنترل، فضای بین مبل ها و صندلی های قدیمی و ... . اگر شما نیز مست و مدهوش این محصول کاربردی شده اید، بهتر است همین الان مواد شیمیایی ساخت اسلایم را از اما تهیه کنید و با پیدا کردن فرمولاسیون مناسب، خط تولید خود را راه اندازی کنید.

کاربردهای اسلایم - آریانا شیمی

مزایای اسلایم

سخن گفتن از مزایای کالایی که با مواد شیمیایی ساخت اسلایم پدید می آید، در واقع نگاه انداختن به خواص و کاربردهای آن از بُعدی دیگر است؛ چرا که مزایای اسلایم، از همان زمینه های مصرف و کاربردی که دارد نشات می گیرد. صحبت از معایب محصول هم وضعیت مشابهی دارد. بنابراین به خلاصه ترین شکل ممکن، متون مربوط به این بخش را به رشته تحریر درآورده ایم. با نگاهی به بازار خرید و فروش این کالا می توان به خوبی متوجه شد که مزایای نسبتا زیادی در دل اسلایم نهفته است. این مزایا به صورت همزمان هم متوجه فروشنده است و هم متوجه خریدار. برای یک فروشنده (یا حتی تولید کننده)، سود ناشی از فروش عمده یا انبوه اسلایم، می تواند بزرگترین مزیتی باشد که شامل حال اش می شود. برای یک خریدار یا مصرف کننده، این مزیت خود را در قالب دیگری نشان می دهد. پس از ساخت اسلایم با مواد شیمیایی مناسب، ما با یک کالای کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه روبرو هستیم. والدین گرامی می توانند با اختصاص بخش اندکی از درآمد خود این محصول را از فروشگاه های مختلف در سطح شهر سفارش دهند و به سادگی آن را از یک نقطه به نقطه ای دیگر حمل کنند. در نتیجه هر زمانی که کودک اراده کند، اسلایم ساخته شده با مواد شیمیایی در دسترس اش خواهد بود. در ادامه نیز می تواند با آن بازی کند و ضمن سرگرم شدن، بخشی از توانایی های لمسی و حرکتی خود را تقویت کند. مواد شیمیایی ساخت اسلایم بهداشتی هستند و خطری از این بابت کودک دلبند شما را تهدید نمی کند. غیر سمی بودن اسلایم مزیتی چشمگیری است که عموم مردم از آن بی اطلاع هستند. انعطاف بالا و شکل پذیری اسلایم همان طور که بارها عرض شد برای مدت زمانی افراد را به خود مشغول می کند و استرس های ناشی از یک روز پر مشغله را تا حدودی کاهش می دهد. پس بزرگسالان هم می توانند روی خرید و بازی با آن حساب باز کنند. در واقع می توان گفت که کار با خمیر اسلایم، رنج سنی خاصی ندارد و این خود یک مزیت اقتصادی بزرگ برای تولیدکنندگان آن تلقی می شود. قابلیت تمیز کنندگی، آخرین نقطه قوت و مزیتی است که می خواهیم به آن اشاره کنیم. برای غبار روبی و پاکسازی مناطق و منافذی که دسترسی به آن ها دشوار است، یک ژل اسلایم مخصوص، بهترین ابزار و وسیله ممکن محسوب می شود. اگر شما هم مجذوب این مزایای رشک برانگیز شده اید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و مواد شیمیایی ساخت اسلایم را از آریانا شیمی سفارش دهید.

مزایای اسلایم - آریانا شیمی

بررسی ایمنی و سلامت اسلایم

آیا اسلایم مضر است؟ بازی با اسلایم خطر دارد؟ از کجا بفهمیم که اسلایم سالم است و مواد شیمیایی ساخت آن، سمی نیستند؟ این قبیل پرسش ها و شک و شبهات، از همان ابتدای تولید این محصول وجود داشته است. اکنون می خواهیم در یک بخش کاملا مجزا، تمامی این ابهامات و موهومات را برطرف کنیم. خمیر یا ژل اسلایم به خودی خود، خطری را متوجه افراد نمی سازد. در واقع مواد شیمیایی ساخت اسلایم، همگی در رده محصولات بی خطر (ایمن) قرار دارند. البته این گزاره تا زمانی حکم فرماست که استانداردهای محصول به درستی رعایت شوند. برای مثال به کارگیری کمتر یا بیش از حد یک ماده در ساختار آن، شاید عوارض جانبی محتملی هم چون گرفتگی عضلات یا حالت تهوع را به وجود آورد. از سویی دیگر همه انسان ها مثل هم نیستند و برخی حساسیت های ویژه ای دارند. بنابراین ممکن است هنگام تولید یا بازی با اسلایم، این حساسیت ها و آلرژی ها بروز پیدا کنند و مشکلاتی را برای او به وجود آورند. در غیر این صورت مجددا تاکید می گردد که اسلایم به صورت کلی بی خطر است. احتیاط شرط زندگی است و در نظر گرفتن همه جوانب، اقدامی عقلانی و منطقی به نظر می رسد. از در دسترس دادن ژل اسلایم نزد خردسالان اکیدا بپرهیزید؛ چرا که حس کنجکاوی و بازیگوشی کودک شاید او را وادار به بلع آن کند. این اقدام خطرناک، مسلما برای او دردسر آفرین خواهد بود. خواهشمندیم از رها کردن یکباره و غیر مسئولیت پذیرانه اسلایم در طبیعت خودداری فرمایید. جسمِ سیالِ مذکور به سبب زیست تخریب ناپذیر بودن، اثرات نامطلوبی را بر محیط اطراف از خود بر جای خواهد گذاشت. حفاظت از محیط زیست، یک وظیفه عمومی است و اهمال در انجام آن، ضمن تخریب منابع طبیعی، شرایط زندگی آیندگان را نیز به خطر خواهد انداخت.

ایمنی و سلامت اسلایم - آریانا شیمی

مواد شیمیایی ساخت اسلایم در خانه

اسلایم و بازی کردن با ان یک راه ساده و جذاب و مقرون به صرفه برای سرگرمی می باشد. اگر شما والدین پر مشغله ای هستید و به دنبال یه راه سرگرم کننده برای کودکان یا حتی خودتان هستید، درست کردن و بازی با اسلایم می تواند برای ساعت ها شما را سرگرم کند. شما می توانید با چند ماده اولیه ساده نسخه عالی و لطیف اسلایم درست کنید.

برای تهیه این ماده در خانه به 200 گرم آرد ذرت، 200 میلی لیتر آب، ½ قاشق چایی خوری جوش شیرین،  ¼ قاشق چایی خوری محلول لنز تماسی و چند قطره رنگ خوراکی (دلخواه) احتیاج دارید. برای شروع به 200 گرم آرد ذرت و 200 میلی لیتر آب نیاز دارید. 1 قاشق چایی خوری جوش شیرین را به آرد ذرت اضافه کنید و سپس آب را کم کم به آرد ذرت اضافه و با دست مخلوط کنید. آب را تا جایی اضافه کنید که مخلوط شما به قوام برسد؛ تا اندازه ای آن را مخلوط کنید که مرطوب و کشدار شود اما چسبنده نباشد. برای غلیظ شدن آن می توانید از آرد ذرت بیشتری استفاده کنید و اگر می خواهید آن را نازک کنید آب بیشتری اضافه کنید. برای داشتن نوع رنگی این محصول، چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کنید. در ادامه یک قاشق چایی خوری محلول لنز تماسی به ترکیب اضافه و مخلوط کنید. این محلول شامل اسید بوریک است و اگر به مقدار زیاد از آن استفاده کنید ممکن است خطراتی برای سلامتی داشته باشد. اضافه کردن این محلول باعث جامد شدن این سیال می شود.

مواد شیمیایی ساخت اسلایم در خانه - آریانا شیمی

سخن پایانی

اینجا ایستگاه پایانی مقاله مواد شیمیایی ساخت اسلایم می باشد. برای نگارش متون بالا، تلاش شده از ساده ترین و روان ترین لحن ممکن، بهره برده شود تا همگان بتوانند استفاده حداکثری از آن ببرند. در انتها و با هدف جمع بندی مطالب، تعاریف و نکات مهم را با یکدیگر مرور می کنیم. اسلایم ( با نام های دیگر خمیر اسلایم یا ژل اسلایم)، به دسته ای از محصولات اتلاق می شود که از نظر شکل ظاهری، جلوه ای از یک ماده مایع را از خود به نمایش می گذارد اما جاری یا روان نمی وشد. این خمیر جادویی با داشتن خاصیت چسبندگی، با سایر مایعات شناخته شده تفاوت دارد و در واقع در دسته مواد غیر نیوتونی قرار می گیرد. به بیان بهتر، رفتار اسلایم وابسته به میزان فشاری است که بر آن وارد می شود. تغییر شکل و مقاومت در این محصولات را با تغییر درصد مواد سازنده آن، می توان تغییر داد. هنگامی که اسلایم را لمس می کنیم، به ضوح حس رطوبت را در میان انگشتان دست خود متوجه می شویم. تا زمانی که اسلایم از ظرف خود خارج نشده باشد، شکل جامد به خود می گیرد و به محض از خروج از بسته، جاری می شود. مجموعه این خواص باعث می شود که این کالا را در میان محصولات پلیمری طبقه بندی کنیم. منظور از پلیمر یعنی دارای مولکول های بزرگ می باشند و از به هم پیوستن واحد های کوچک تر تشکیل می شوند. تعریف دیگری نیز وجود دارد که اینگونه بیان می شود: اسلایم ماده ای چسبنده و چسبناک است که امروزه با توجه به خاصیت سرگرم کننده آن بسیار محبوب و مشهور است. به راحتی با چند ماده ساده می توان آن را در خانه ساخت و با استفاده از آن دروس علوم را به کودکان آموزش داد. ماده ای ایمن است و خطری برای سلامتی ندارد، اما به دلیل زیست تخریب پذیر نبودن می تواند برای محیط زیست مخرب باشد. بعضی از کودکان ممکن است پوستی حساس به بوراکس داشته باشند و لذا باید جانب احتیاط را هنگام کار با آن لحاظ کرد. در این مجموعه شما می توانید درجه یک ترین مواد شیمیایی ساخت اسلایم را با قیمتی کاملا مناسب تهیه کنید و در کمترین زمان ممکن در مقصد مورد نظر خود تحویل بگیرید.

مواد شیمیایی ساخت اسلایم - آریانا شیمی

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد