معرفی 6 ماده (مواد) شیمیایی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی | بهترین قیمت

معرفی 6 ماده (مواد) شیمیایی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی | بهترین قیمت

● آریاناشیمی بزرگترین مرکز فروش مواد شیمیایی مایع ظرفشویی
● ارسال به سراسر کشور

همه چیز درباره فرمولاسیون و مواد شیمیایی مایع ظرفشویی به همراه قیمت

مواد شیمیایی و فرمولاسیون مایع ظرفشویی - آریانا شیکی

مایع ظرفشویی (Dishwashing liquid) چیست

مایع ظرفشویی یا Dishwashing liquid محصولی کاملا شناخته شده در دنیای امروز است. به کمک مایع ظرفشویی، تمیزی و پاکیزگی به ارمغان خواهد آمد. بنابراین اهمیت مصرف و استفاده از آن، بر کسی پوشیده نیست. چه در محیط خانه و چه در محیط اداری، حداقل یک عدد مایع ظرفشویی برای شست و شوی ظروف و دیگر وسایل آشپزخانه به چشم می خورد. تضمین فروش بالای محصول نامبرده سبب گشته تا افراد زیادی علاقه مند به یافتن فرمولاسیون و مواد شیمیایی کار شده در ساختار آن باشند؛ هر چند همین حالا نیز، لیست بلند بالایی از تولیدکنندگان را پیش روی خود می بیند. ناگفته نماند که بازار این کار (فروش مایع ظرفشویی) بیشتر در دست برندهای معروف و پرآوازه است. تبلیغات بیشمار و مرتب در این زمینه، بسیار اثر گذار بوده است و سبب جا افتادن یک سری برند خاص در میان سایرین شده است. با این حال هنوز هم که هنوز است شمار زیادی از ایده پردازان و آن هایی که ذهن باز و خلاقی دارند، فرصت مناسبی را پیش روی خود می بینند و درصدد یافتن راه ها و فرمول های بهینه تولید مایع ظرفشویی هستند. شرکت آریانا شیمی به عنوان یکی از بزرگترین مراجع فروش مواد اولیه مایع ظرفشویی در ایران، در این صفحه شما را به خوبی با پروسه تولید مایع ظرفشویی آشنا خواهد کرد و ضمن ارائه توضیحات پیرامون فرمولاسیون آن، مواد شیمیایی مورد نیاز برای ساخت محصول مذکور را نیز به اطلاعتان خواهد رساند. نخست بهتر است با چیستی کالای مزبور آشنا شویم و پاسخ درخوری برای پرسش مایع ظرفشویی چیست، پیدا کنیم. در ادامه کاربردها و دیگر نکات مهم را به سمع و استراقتان خواهیم رساند.

مایع ظرفشویی (Dishwashing liquid) چیست - آریانا شیمی

اولین و ساده ترین تعبیر قابل ارائه برای مایع ظرفشویی بدین ترتیب است؛ مایعی شوینده که از آن برای شست و شوی ظروف بهره جسته می شود. این ماده کف زا با هدف زدودن اضافات مواد غذایی و چربی از روی ظروف غذایی طراحی گردیده است. توجه داشته باشید که مواد شوینده مختص ماشین ظرف شویی به اشکالی نظیر قرص، پودر، پک، کارتریج و ژل طراحی می گردند. هر مایع شست و شو دهنده ممکن است در بردارنده مواد مختلفی مثل مواد شستسو، آنزیم ها و یا سفید کننده ها باشد. به طور حتم توضیحات کاملی در خصوص مواد شیمیایی مایع ظرفشویی، تقدیم حضورتان خواهیم کرد. فی الحال قصد داریم یک آشناییت کلی با محصول پیدا کنیم. توضیحات خود را از سر می گیریم. مواد شوینده شستشوی ظروف خانگی امکان دارد از مواد اولیه غذایی مثل روغن اوکالیپتوس، بوراکس، صابون نوار رنده شده و روغن اسانس تشکیل شده باشند. همان طور که گفته شد، انواع دیگری از شوینده ها هم هستند که درون ماشین ظرف شویی ریخته می شوند. از نظر شیمیایی، مایع ظرف شویی از ترکیب یک سری مواد اصلی پاک کننده تحت عنوان سورفاکتانت و دیگر مواد افزودنی جهت ایجاد کیفیت و برخی خصائص متعدد همانند معطر شده و نرم کنندگی، تشکیل شده است. (در باره سورفاکتانت یا ماده فعال سطحی در ویکی‌پدیا بخوانید) پیرامون سورفاکتانت (Surfactant) و زیر شاخه های آن، بحث مفصل و جامعی انجام خواهیم داد؛ چرا که این ماده بر حسب نوع ترکیب شیمیایی به دسته های غیر یونی، آنیونی و کاتیونی تقسیم می شود و هر بار خواص به نسبه متفاوتی از خود به نمایش در می آورد. پس به خوبی متوجه شدیم که مایع ظرف شویی، یکی از پرمصرف ترین فرآورده های بهداشتی و شوینده است. تا چند وقت پیش، برخی این محصول را با نام ریکا می شناختند؛ در حالیکه ریکا خود نام یک مایع ظرفشویی بسیار پرآوازه بود. خصلت مشترک میان تمام محصولات اینچنینی، کف زا بودن است. به کمک همین مسئله (یعنی کف کردن)، قادر خواهیم بود تا کلیه آلودگی ها، چربی ها، اضافات غذا و چربی های باقی مانده را به طور کامل از روی سطح ظرف پاک کنیم. اگر مقاله مواد شیمیایی ضدعفونی کننده | ماده شیمیایی ضدعفونی کننده | مواد گندزدا را به خوبی مطالعه کرده باشید، نکات مهمی را در خصوص این قبیل مواد، برایتان به رشته تحریر درآورده ایم. اکثر مواد و محصولات شوینده (در اینجا مایع ظرف شویی) باید ماده ای در ترکیب و ساختار خود داشته باشند که بتواند حلالیت را در آب افزایش دهد و باعث کاهش تنش سطحی بشود. در چنین شرایطی قدرت پاک کنندگی آب دوچندان خواهد شد و ما را در صرف فعل شستن، یاری خواهد کرد. اشاره شد که پایه و اساس اکثر مایع های ظرفشویی، سورفکتانت می باشد. اگر بخواهیم شمایل کلی کالا را برایتان توصیف کنیم باید گفت که اساسا مواد متشکله فرمولاسیون مایع ظرفشویی (بیشتر از نوع دستی) بر مبنای حضور به اندازه سورفکتانت ها می باشد. این واقعه یعنی کیفیت و کارآیی بیشتر و بهتر در کنار محافظت از پوست دست در محصول نهایی. تعادل حضور مواد نیز بدین صورت است که پر کننده یعنی آب می تواند تا حدود هفتاد درصد و ماده اصلی تا حدود چهل درصد از فرمول شیمیایی مایع ظرف شویی را شامل شود. در قسمت بعدی، نحوه عمکلرد مایع ظرفشویی را دقیق تر توضیح خواهیم داد. در انتها یادآور می شویم که برای خرید مواد اولیه مایع ظرفشویی و اطلاع از نحوه تولید و فرمولاسیون آن، کافی است با ما تماس حاصل فرمایید. ما به خوبی شما را راهنمایی خواهیم کرد.

مایع ظرفشویی چیست - آریانا شیمی

مایع ظرفشویی چگونه عمل می کند

مایع ظرفشویی چگونه عمل می کند یا همان نحوه عملکرد مایع ظرفشویی، اشاره کوتاهی به فرمولاسیون و ترکیبات شیمیایی محصول مزبور دارد. می خواهیم به صورت خلاصه بررسی کنیم که یک مایع ظرف شویی، چطور پاکیزگی را رقم می زند و سبب پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده می گردد. برای این منظور، دیگر بار از مواد به کار رفته در ساختاراش نام می بریم. سورفکتانت های نانیونیک، آمفوتریک، کاتیونیک و آنیونیک به همراه دیگر مواد جانبی در فرمولاسیون تولید مایع ظرفشویی، زمانی که با آب مخلوط می شوند، اقدام به تولید کف فراوان بر روی سطح ظروف می نمایند. کف های تشکیل شده، توامان دارای دو قطب آب دوست و آب گریز هستند. کف های تشکیل شده روی سطح ظرف، پس از ایجاد پیوند بین مولکول های آب و مولکول های چربی، سبب حل شدن کثیفی ها و چربی های روی ظرف در آب می شود. به همین خاطر پس از پیاده سازی مرحله آب کشی، تمیزی و پاکیزگی پدیدار خواهد شد. اکنون دلیل قطبیت مولکول های سورفکتانت به خوبی مشخص می شود. این مواد از طریق قسمت آبگریز با چرکی ها و چربی ها و از طریق بخش آبدوست خود با آب، پیوند تشکیل می دهند و اسباب تطهیر و نظافت ظرف را فراهم می سازند. لایه های چربی ابتدا تکه تکه شده و سپس از سطح ظرف دفع می شوند. در نهایت به صورت ذرات ریز کلوئیدی در آبی که برای شستشو روی سطح ریخته می شود معلق شده و در آخر سر از بین می روند. بیشتر وقایعی که رخ می دهد را باید معجزه سورفکتانت ها بدانیم. این مواد با گردهمایی منظم و مرتب خود در مایع ظرفشویی، تشکیل یک عامل تقویت کننده را می دهند. حال هر چقدر بر روی میزان درصد حضور آن ها در ساختار محصول نظارت و مدیریت بشود، می تواند خروجی کار را بهینه و بهینه تر کرد. تا جایی که در غلظت های مناسبی از آن، مقدار چرک و چرب بیشتری به شکل معلق در می آیند؛ آن هم درست زمانی که مصرف مواد اولیه را به طرز محسوسی کاهش داده ایم. این حرکت اقتصادی، هزینه ها و قیمت را مناسب تر از قبل خواهد کرد و کیفیت و کارآیی را نیز حفظ خواهد نمود. استفاده از آب گرم در طول فرآیند شست و شو، جریان توضیح داده شده در قبل را تسریع خواهد کرد. آیا شما نیز قصد دارید با تهیه و سفارش مواد اولیه مایع ظرفشویی، این محصول بی نظیر را تولید کنید؟ آیا می خواهید از فرمولاسیون مایع ظرفشویی سر دربیاورید؟ کافی است همین حالا با ما تماس بگیرید.

نحوه عملکرد مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

ترکیبات مایع ظرفشویی (Liquid dishwashing compounds)

در یک مایع ظرفشویی، چه مواد و ترکیباتی به کار رفته است؟ آیا تا به حال فرمولاسیون مایع ظرفشویی را بررسی کرده اید؟ مواد شیمیایی مایع ظرفشویی کدام اند و چگونه باعث شکل گیری این چنین محصولی می شوند؟ مهم ترین و اصلی ترین مواد شیمیایی مایع ظرفشویی را از کجا تهیه کنیم (یا از کجا بخریم) و با چه نسبت و درصدی با یکدیگر ترکیب کنیم؟ در این قسمت قصد داریم شما مخاطبان و مشتریان عزیز را با مواد اولیه مایع ظرفشویی آشنا کنیم و دقیقا به شما بگوییم که چطور و چگونه باید این ماده ها را با هم آمیخته کنیم. کلیت ماجرا از این قرار است که یک مایع ظرف شویی آمیزه ای از چند گروه مختلف است که در اثر ترکیب و واکنش با یکدیگر تولید محصول مذکور را باعث می شوند. فرمولاسیون و لیست مواد نهایی، در هر کشور و خطه، تفاوت هایی را با همدیگر دارند. این مورد به استانداردها، اقتصاد و تکنولوژی تحت اختیار ایشان برای فرموله کردن باز می گردد.

ترکیبات و مواد شیمیایی مایع ظرفشویی بدین شرح می باشد:

ترکیبات مایع ظرفشویی (Liquid dishwashing compounds) - آریانا شیمی

مواد فعال در سطح یا سورفکتانت (Surface Active Agents) در مایع ظرفشویی

اولین گروه ماده ای که باید با آن آشنا شوید، مواد فعال در سطح یا سورفکتانت به زبان انگلیسی Surface Active Agents می باشد. چنانچه مطالب مقاله را با دقت پیگیری کرده باشید، چندین مرتبه نام آن به چشمتان خورده است. اما تا به حال توضیح مفصل و دقیقی پیرامون دسته بندی ها و خواص آن ارائه نکرده ایم. الان فرصت مناسبی است تا کنه و بنه این مهم را از هم بشکافیم. لطفا با ما همراه باشید. ترکیباتی که از آن ها تحت عنوان مواد فعال در سطح یاد می کنیم، خود به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول سورفکتانت پایه و اصلی و گروه دوم، سورفکتانت های کمکی و ثانویه. مواد فعال در سطح پایه (گروه اول)، سورفکتانت آنیونی، به طور عمده شامل گروه سولفات گلیکول اتر الکل های چرب (FAEOS)، گروه آلکیل بنزن سولفات خطی (LABS) مثل آلکیل بنزن سولفونیک اسید خطی، گروه سولفات الکل های چرب (FAS) و گروه آلکان سولفونات (AS) سدیم آلکیل بنزن سولفونات می شود. نقش اصلی در ساخت مایع ظرفشویی را همین مواد فعال در سطح بازی می کنند و ممکن است به دسته های مختلفی نظیر سورفکتانت نانیونیک، سورفکتانت آمفوتریک، سورفکتانت کاتیونیک و سورفکتانت آنیونیک طبقه بندی شوند. هر کدام از این مواد، کاربرد خاصی دارند و به فراخور نیاز در فرمولاسیون مایع ظرفشویی، به ایفای نقش می پردازند. فرمول ساخت مایع ظرفشویی، مدیون حضور این قبیل مواد است. همان طور که گفته شد، سورفکتانت های پایه و اصلی، اغلب از گروه های آنیونی تشکیل شده اند و ماموریت غایی و نهایی آن ها، امولسیون کنندگی، کف کنندگی و پاک کنندگی می باشد. اگر بخواهیم از مهم ترین و پرکاربردترین سورفکتانت های آنیونی نام ببریم باید به سدیم لوریل اتر سولفات و آلکیل بنزن سولفونیک اشاره کنیم. این ها در تولید مایع ظرفشویی، بیشترین استفاده را دارند. موارد استفاده از آلکیل بنزن سولفونیک فقط به Dishwashing liquid ختم نمی شود. رد پای استفاده از آن را در اکثر فرآورده های شوینده همانند مایعات لباسشویی و پودرهای رختشویی نیز می توان مشاهده کرد. این ماده عملکرد شویندگی خوب با قابلیت کف کنندگی مطلوب و در عین حال با هزینه های پایین و مقرون به صرفه، از خود بر جای می گذارد. بر اساس گزارشات به دست رسیده، این ماده در کشور عزیز خودمان ایران هم تولید می شود و به دوصورت خطی و شاخه ای به بهره برداری می رسد. آلکیل بنزن شاخه ای یا DDB از نوع غیر قابل تجزیه و غیر قابل بازگشت به محیط زیست می باشد. از سویی دیگر آلکیل بنزن خطی یا Lab با توجه به ساختار شیمیایی خود، از مواد اصلی تشکیل دهنده مایع ظرفشویی است و از مهم ترین مزیت های آن باید به امکان بازگشت به محیط زیست، اشاره نمود. سدیم لوریل اتر سولفات یا تگزاپون (نام تجاری) را هم باید از دیگر مواد شیمیایی مایع ظرفشویی پرکاربرد بدانیم که جزو مواد اصلی یا بهتر است گفته شود سورفکتانت آنیونی در Dishwashing liquid به شمار می رود. هم چنین این ماده درغلظت های سی و هفتاد درصد در بازار وجود دارد و اساسا به خانواده آلکیل اتر سولفات متعلق می باشد. این ماده فعال سطحی آنیونی، خاصیت تولید کف خوبی دارد. کف تولید شده سبک است و چندان غلیط نمی باشد. هم چنین در مجاورت چربی ها از بین می رود و به راحتی در آب های معمولی و حتی سخت با کف فراوان حل می شود. با سایر افزودنی ها نیز سازگار است. یک نکته به ظاهر جالب در خلال این مباحث، حضور مواد فعال در سطح غیر یونی مثل پلی گلیکول اتر الکل های چرب است. این مواد به عنوان بخشی از مواد فعال پایه به فرمولاسیون مایع ظرفشویی اضافه می شوند. مواد فعال در سطح کاتیونی اثرات مهمی در ویژگی های فیزیکی و به علی الخصوص پاک کنندگی در فرمولاسیون مایع ظرف شویی دارند. اما می پردازیم به مواد فعال در سطح ثانویه و بررسی نقش و نحوه اثر گذاری آن ها. این مواد عموما در حجم اندک و کم به فرمولاسیون اضافه می شوند. لازم است بدانید که به تنهایی اثر گذار نیستند و خاصیت پاک کنندگی آنچنانی ندارد. اما در اختلاط با مواد فعال پایه اصلی، کارآیی و ویژگی های منحصر به فردی را به فرمولاسیون خواهند بخشید. برای مثال سبب پایداری کف، افزایش گرانروی و یکدستی می شوند و در همان حال وظیفه حفاظت از پوست و سازگاری با آن را نیز بر عهده خواهند داشت. سه گروه از مواد فعال در سطح ثانویه که باید با آن ها آشنا باشیم عبارتند از آمین اکسیدها، آلکانول آمیدهای اسیدهای چرب مثل کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید، آمین اکسیدها، هیدروتروپ ها و پایدار کننده های کف در مواد شوینده و بتائین ها مثل کوکوآمیدو پروپیل بتائین. از نظر یک مصرف کننده، پایداری کف در شرایطی که چربی ظروف زیاد باشد، بسیار حائز اهمیت است. اکثر اوقات این آیتم را ملاکی برای تعیین کیفیت مایع ظرفشویی در نظر می گیرند. هر چند کف زیاد هیچگاه به معنای پاک کنندگی بیشتر و یا امولسیون کنندگی نمی باشد. با تمام این تفاسیر، عموم خریداران و مشتریان محصولات بهداشتی، محصولاتی را ترجیح می دهند که ماندگاری کف بیشتری در طول شست و شو از خود نشان دهند. بدین منظور برای جلب نظر مشتری، آمین اکسیدها، بتائین ها و آلکانول آمیدها را به ترکیب کالای مزبور می افزایند تا ذهنیت بهتری شکل بگیرد. انواع مواد اولیه و مواد شیمیایی را به راحتی هر چه تمام تر از آریانا سفارش دهید.

سورفکتانت - آریانا شیمی

مواد خنثی کننده (Neutralizing) در مایع ظرفشویی

برای جلوگیری از رسیدن آسیب به پوست هنگام استفاده از مایع ظرفشویی و شست و شوی ظروف، می بایست رنج پی اچ را در فرمولاسیون در محدوده عدد شش الی هفت تنظیم نمود. لذا از مواد خنثی کننده (Neutralizing) بهره جسته می شود تا بر این مهم فائق آیند. همان طور که در قسمت قبل گفتیم، در تولید مایع ظرفشویی از سورفکتانت آنیونی آلکیل بنزن سولفونیک اسید استفاده می شود. برای کنترل میزان اسیدیته و اعمال عمل خنثی سازی، از ماده های متفاوتی نظیر سدیم هیدروکسید بهره می برند. دیگر مواد قابل استفاده برای کمک به عمل خنثی سازی و امولسیون کنندگی بهتر شوینده، آلکانول آمین ها مثل دی اتانول آمین و تری اتانول آمین نیز به کار می آیند. نتیجه این کار مطابق صحبت های قبل کاهش اثرات نامطلوب سورفکتانت آنیونی سدیم لوریل اتر سولفات و دیگر ترکیبات می باشد. توصیه می کنیم پیش از تهیه اقلام مورد نیاز، حتما با مشاورین ما در این رابطه مشورت نمایید و تا بتوانید دقیق ترین و مناسبت ترین آیتم ها را به سبد خرید اضافه کنید.

مواد خنثی کننده در مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

نرم کننده ها و مرطوب کننده های پوست (Softener and Humidifier) در مایع ظرفشویی

آسیب هایی که از سمت مواد سورفکتانت آنیونیک و همین طور مواد سورفیکتانت کاتیونیک به دست و پوست وارد می شود را می بایست با اضافه نمودن نرم کننده ها و مرطوب کننده های پوست (Softener and Humidifier) کنترل و دفع نمود. با توجه به جذب چربی پوست توسط مواد در سطح پایه، با انجام آب رسانی مناسب قادر خواهیم بود از خشکی و بروز مشکلاتی همانند اگزما و تورم بر روی پوست، جلوگیری به عمل آوریم. اینگونه سلامت پوست و دست حفظ خواهد شد. اثرات خشن و ناگوار سورفکتانت ها را با لحاظ کردن عصاره ها و گلیسیرین ها در فرمولاسیون مایع ظرفشویی، کاهش می دهند. فراموش نکنید که به غیر از این موارد، حتما باید به سازگار سازی محدود پی اچ هم توجه شود. در قسمت قبل، در باب این موضوع، سخن به میان آوردیم. اگر شما هم قصد تهیه و خرید مواد اولیه مایع ظرفشویی را دارید و می خواهید این محصول را با بهترین فرمولاسیون و مقرون به صرفه ترین مواد شیمیایی تولید کنید، حتما با آریانا ارتباط برقرار نمایید.

نرم کننده ها و مرطوب کننده های پوست - آریانا شیمی

پر کننده ها یا فیلرها (Fillers) در مایع ظرفشویی

لزوم توجه به مباحث اقتصادی و مقرون به صرفه بودن، یک عنوان و تاپیک داغ در میان کارخانجات و تولیدکنندگان مایع ظرفشویی می باشد. از همین رو ایشان تلاش می کنند تا با بهره جستن از پرکن هایی مثل سولفات ها و کلرید سدیم در فرمولاسیون مایع ظرفشویی، تا آنجا که امکان دارد، قیمت را کاهش دهند. برای دستیابی به استانداردترین لیست قیمت نیز بهتر است از خدمات مشاوره ما بهره مند شوید.

پر کننده ها یا فیلرها در مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

مواد افزودنی جانبی (Additives) در مایع ظرفشویی

حتما شما نیز هنگام کار با مواد شوینده مختلف متوجه عطرها و بوی های مختلفی شده اید. این قضیه به سبب استفاده از مواد افزودنی جانبی (Additives) در فرمولاسیون کالای مشارالیه می باشد. از رنگ ها، عصاره ها و اسانس ها به عنوان مواد افزودنی در جهت کاربردهای خاص استفاده می شود. آریانا شیمی مرکز فروش انواع اسانس میوه با بهترین قیمت می باشد. واضح و مبرهن است که رنگ ها، تنها نقش زیباتر کردن محصول را دارند. تکلیف اسانس ها هم مشخص است. آن ها برای کم کردن بوی دیگر مواد و ایجاد رایحه ای خوش، به کار بسته می شوند. رنگ، یک آیتم سلیقه ای است و ممکن است برخی تولید کننده ها نظر مثبتی روی آن نداشته باشند. حتی استفاده از اسانس در مایع ظرفشویی هم به نظر نهایی وی باز می گردد. شما عزیزان می توانید با هر طرح و سلیقه ای که دارید، بهترین مواد اولیه را از ما طلب کنید.

مواد افزودنی جانبی در مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

نگهدارنده ها (Preservatives) در مایع ظرفشویی

نه اینکه فقط بحث شویندهایی مثل مایع ظرف شویی باشد؛ نگهدارنده ها در اکثر صنایع، نقشی مهم و انکار ناپذیر ایفا می کنند. استفاده از نگهدارنده ها (preservatives) در تولید مایع ظرفشویی باعث ماندگاری بالای آن می شود. همچنین از بوع نامطبوع و فساد آن نیز در گذر زمان جلوگیری می کند. با اینکه مواد تشکیل دهنده مایع ظرفشویی مستعد آلودگی نیستند ولی به جهت ممانعت از رشد باکتری و قارچ در محیط بسته بندی آن در بازه های زمانی دو تا سه سال، مفید واقع است اگر از مخلوط کلرو متیل تیازولینون و متیل ایزوتیازولینون بهره به عنوان نگهدارنده های قوی، در فرمولاسیون مایع ظرفشویی بهره ببریم. نتیجه آنکه جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع و نامناسب و همین طور تغییر شکل ظاهری محصول، با این ترفند شدنی خواهد بود. ما اینجاییم تا تمام ترفندهای مثمر ثمر را به شما گوشزد کنیم.

نگهدارنده ها (Preservatives) در مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

اسید سولفونیک (Sulfonic acid) در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

همچنان با توضیحات مربوط به مواد شیمیایی ظرفشویی و ترکیبات کار شده در آن در خدمتتان هستیم. در بالا و قسمت های قبل، مستقیما به سراغ معرفی 6 ماده (مواد) شیمیایی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی | بهترین قیمت رفتیم و شاخه های اصلی این مقوله را یک به یک از هم شکافتیم و نکات مهم آن را بیرون کشیدیم؛ سپس با قلمی شیوا و رسا، متون مربوطه را به صورت تمام و کمال تقدیم حضورتان کردیم. با این حال نام ها و اسامی زیادی مطرح شدند که باید هر کدام را به صورت مجزا بررسی کرد. در غیر این صورت حق مطلب ادا نخواهد شد. از همین رو، تصمیم گرفتیم تا تعدادی از مواد شیمیایی مایع ظرفشویی را در تیترهایی جداگانه به نمایش درآوریم و آن ها را ایضاح دهیم. اولین ماده، اسید سولفونیک یا Sulfonic acid می باشد. می خواهیم دقیقا ببینیم که نقش اسید سولفونیک (Sulfonic acid) در فرمولاسیون مایع ظرفشویی چیست. قدرت چربی بری و پاک کنندگی بالای این ماده، سبب شده قدرت شویندگی محصول نیز تا حد بسیار بالایی افزایش یابد. هم چنین به خاطر ارزان بودن، از رایج ترین مواد استفاده شده در ترکیب محصول نهایی است. با استفاده از سولفونیک اسید، قادر به پیاده سازی آسان ترین روش تولید مایع ظرفشویی می باشیم. بنابراین در فرمولاسیون مایع ظرفشویی، در بیشتر مواقع نام آن را مشاهده می کنیم. در بازار، مایع ظرفشویی هایی مورد پسند هستند که بیشتر از بقیه شفاف باشند. اگر سولفونیک اسید با سود خنثی شود، محلول تا بیشینه سی درصد قابلیت انحلال در آب را خواهد داشت و با توجه به اینکه محلول حدود سیزده درصد آن در دمای پنج درجه سانتی گراد کدر می شود، باید فکری به حال آن کرد. برای جلوگیری از کدر شدن، از انواع هیدروترپ ها مثل سدیم الکیل آمید و اوره جهت تثبیت کف و محافظت از پوست به عنوان سورفکتانت کمکی، استفاده می کنند. عمل افزایش ویسکوزیته نیز با بهره گیری از الکترولیت هایی مانند منیزیم سولفات، سدیم سولفات و سدیم کلراید خواهد بود. در استفاده از الکترولیت ها، محدودیت وجود دارد و استفاده بیش از اندازه از آن ها، غلظت مایع ظرفشویی را تحت الشعاع قرار داده و باعث دو فاز شدن مایع می گردد. رعایت استانداردها و مقادیر مناسب برای استفاده از مواد شیمیایی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی، امری واجب است. برای نمونه، اگر مقادیر LABSA زیاد شود، قدرت چربی گیری زیادی از سطح پوست رخ خواهد داد و در اثر استفاده مکرر، خشکی و دیگر مشکلات جدی بروز پیدا می کنند. استفاده از مواد کمکی برای تامین چربی پوست و حفظ رطوبت آن، از اقداماتی است که نباید از آن غافل شویم. سدیم دو سیل بنزن سولفونات در آب سخت نیاز به عامل کمپلکس دهنده و سازنده دارد. شرکت آریانا با ارائه بهترین فرمولاسیون مایع ظرفشویی، شما را در مسیر ساخت و تولید آن یاری خواهد کرد. همچنین ما تامین کننده مواد اولیه و مواد شیمیایی مورد نیاز نیز می باشیم.

اسید سولفونیک (Sulfonic acid) - آریانا شیمی

ساختار اسید سولفونیک (Sulfonic acid)

اسید سولفونیک در مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

تری اتانول آمین (TEA) در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

دیگر ماده ای که در میان مواد شیمیایی مایع ظرفشویی به وفور استفاده می شود، تری اتانول آمین است. ابتدا به ساکن به صورت مختصر ماده مورد نظر را خدمتتان معرفی می کنیم و سپس به بررسی نقش تری اتانول آمین در فرمولاسیون مایع ظرفشویی می پردازیم. تری اتانول آمین به زبان انگلیسی Triethanolamine با نام اختصاری TEA یک مایع بی رنگ و چسبناک می باشد. جامد بوده و با کریستال های رطوبت سنجی سفید با بوی آمونیاک معمولی است. این ترکیب شیمیایی متعلق به دسته مواد آلی است و از آمین و سه گروه الکل تشکیل شده است. در نتیجه تری اتانول آمین توانایی واکنش شیمیایی با هر دو گروه آمین و الکل را دارد. هر یک از هیدروژن های آن با گروهی از هیدروکسی اتیل جایگزین می شوند. محلول آن در آب یک باز آلی به نسبه قوی را می سازد که به قویا با اکسید کننده ها و یا اسیدها واکنش می دهد. پس متوجه می شویم که به عنوان سورفکتانت و بافر عمل خواهد کرد. یکی از مهم ترین کاربردهای آن، تنظیم پی اچ در سورفکتانت محصولات صنعتی مختلف از جمله مایع ظرفشویی می باشد. متوجه شدیم که مواد شیمیایی مایع ظرفشویی می توانند اسانس، رنگ، سود سوزآور، انواع نمک، سولفات ها، گلیسیرین، تگزاپون و اسید سولفوریک باشند. نقش اصلی تری اتانول آمین در فرمولاسیون مایع ظرفشویی، به عنوان خنثی کننده است. این الکل، موجبات خنثی شدن خاصیت اسیدی سولفوریک اسید را فراهم می سازد و در نتیجه از رسیدن آسیب به پوست جلوگیری به عمل می آورد. هم چنین روغن ها و دیگر موادی که در در آب محلول نیستند را حل می کند و باعث خنثی سازی اسیدهای چرب می شود. به تنظیم پی اچ هم چند جمله قبل تر، اشاره شد. در کل این ماده در مقایسه با هیدروکسیدهای فلز قلیایی یا سود سوز آور، برای پوست کم خطر تر یا بهتر است بگوییم بی خطر می باشد؛ چرا که نسبت به هیدروکسیدهای فلز قلیایی، مواد قلیایی کمتری تولید می کند. نمک های تری اتانول آمونیوم در برخی موارد نسبت به نمک های فلزات قلیایی، محلول تر هستند. آریانا قادر است کلیه مواد اولیه و مواد شیمیایی مایع ظرفشویی را بهترین قیمت ممکن برای متقاضیان فراهم آورد و به اقصی نقاط کشور ارسال نماید.

تری اتانول آمین (TEA) - آریانا شیمی

ساختار تری اتانول آمین (TEA)

تری اتانول آمین (TEA) در مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

نمک های معدنی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

تولیدکنندگانی که رضایت مصرف کننده را مد نظر قرار می دهند، به طور حتم از اضافه نمودن نمک های معدنی به پروسه تولید مایع ظرفشویی غافل نمی شوند. نمک های معدنی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی می توانند افزایش غلظت را باعث شوند. برای آنکه از شکستن ویسکوزیته جلوگیری شود و کدری بالا نرود، می توان از آلکیل آمیدها بهره برد. ماده پیشنهادی دی اتانول آمید است. حفاظت از پوست و تثبیت کنندگی کف، از دیگر وقایع مهم و تاثیر گذار در جریان این پروسه می باشد. ما عرضه کننده بهترین مواد اولیه در این زمینه می باشیم. با یک تماس تلفنی از کم و کیف کار با خبر شوید.

نمک های معدنی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

آلفا اولفین سولفونات ها (Alpha-olefin) در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

این داستان سَرِ دراز دراز دارد! حکایت مواد شیمیایی مایع ظرفشویی همچنان با قدرت در جریان است و کنون می خواهیم دیگر ماده و جز تاثیر گذار در فرمولاسیون مایع ظرفشویی یعنی آلفا اوفین به زبان انگلیسی Alpha-olefin را خدمتتان تفسیر و تعبیر کنیم و از کاربردها و زمینه های اثر گذاری اش، سخن به میان آوریم. نمک سدیم محلول در آب است. به عنوان عامل ترکننده، عامل پراکنش و امولسیفایر عمل می کند. این ماده با فراریت پایین و APEO-free است. این مواد ویژگی های چشمگیری از لحاظ امولسیون کنندگی، خیس کندگی و پاک کنندگی را به ساختار نهایی محصول می بخشند و سرعت تجزیه پذیری بیولوژیکی بالاتر و بهتری نسبت به آلکیل بنزن سولفانات و همین طور الکل سوفات دارند. سازگاری آلفا اولفین سولفانات با پوست بیشتر است و ممکن است با هدف کاهش تحریکات پوستی با LABS جایگزین شود. از شکستن گرمایی موم پارافینی یا الیگومریزاسیون اتیلن با کاتالیست زیگلر تولید می گردد. اوفین های حاصل شده، رنگ بهتری دارند و ناخالصی ناچیزی به همراه خواهند داشت. در شرکت آریانا، مرغوب ترین مواد اولیه به دست خریداران خواهد رسید. برای دریافت قیمت کافی است تماس بگیرید.

آلفا اولفین در مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

سورفکتانت های غیر یونی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

در آغازین جملات مربوط به پاراگراف های ترکیبات مایع ظرفشویی، به سورفکتانت ها و انواع آن ها اشاره شد. حال می خواهیم به طور خاص، کمی در مورد سورفکتانت های غیر یونی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی، حرف بزنیم. همان طور که می دانید، این مواد خنثی هستند و هیچگونه باری در انتهای آب دوست خود ندارند. سورفکتانت های غیر یونی، عملکرد قابل قبولی را در امولسیون روغن ها از خود بر جای می گذارند و در حذف خاک های آلی، بهتر از نسخه آنیونی عمل می کنند. هم می توانند کف نکنند و هم می توانند کم کف کنند. پس عنصری مطلوب برای شوینده های کم کف کننده تلقی می شوند. پلی اکسی اتیلن دارای زنجیره بلند و توزیع وزن مولکولی یکنواخت است. گروه لیپوفیلیک دارای زنجیره بلند و همچنین دارای زنجیره شاخه‌ای است. وجود کوپلیمر پلی اکسی اتیلن پلی اکسی پروپیلن هر دو تاثیر بسزایی در کف شدن سورفاکتانت های غیر یونی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است مشورت با پشتیبانی کمپانی آریانا را در دستور کاری خود قرار دهید. ما به خوبی راهنماییتان خواهیم کرد و بهترین ها را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

سورفکتانت های غیر یونی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

سورفکتانت غیر یونی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

آمين اكسايد (Amine oxide) در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

وجود یک زنجیره بلند در ساختمان این ماده، نشانه ظاهری آمین اکساید به انگلیسی Amine oxide می باشد. گروه آمین اکساید که به آن آمین N-اکسید ، یا N-اکسید تنها نیز گفته می شود. یک اکسید آمین سوم است. اکسیدهای آمین به عنوان گروه های محافظ برای آمین ها و به عنوان واسطه های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند. از واکنش آمین ها با هیدروژن پراکساید حاصل می شوند و معمولا از چربی به دست می آیند. می توانند در حکم محافظ پوست، افزایش ویسکوزیته و تقویت کننده کف در فرمولاسیون مایع ظرفشویی پدیدار شوند. اگر قصد دارید از کاربردهای دیگر آن با خبر شوید، بهتر است با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید و سوالات خود را با ایشان مطرح کنید.

آمين اكسايد در مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

مواد شیمیایی مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

اسيد چرب گلوكاميد در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

یک نمونه کمتر به چشم آمده، همین تیتری است که در حال صحبت از آن هستیم. در مقايسه با مصرف آلكيل پلی گلیكوزیدها كه در كشورهای اروپایی و آمریكا و همچنین ژاپن رشد چشمگیری داشته، مصرف فنی اسید گلوكامید محدود به برخی از كشورهای اروپايی است. ما به شما، موادی را پیشنهاد خواهیم داد که مطابق با شرایط تولید داخل کشور باشند.

اسيد چرب گلوكاميد در فرمولاسیون مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

مواد اولیه مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

سورفكتانت‌ های آمفوتری بتائين در فرمولاسیون مايع ظرفشويی

بنا به تحقیقات انجام شده، چند سالی است که استفاده از سورفکتانت های آمفوتری بتائین در فرمولاسیون مایع ظرفشویی، باب شده است. این مواد و ترکیبات، داری دو یا بیشتر گروه عاملی هستند و می توانند بسته به شرایط محیط در محلول آبی دیونیزه شوند و خاصیت عامل فعال در سطح آنیونی یا کاتیونی را ایجاد کنند. ریشه کلمه آمفوتر، از واژه یونانی Amphi می باشد. اگر بخواهیم آمفوترها را طبقه بندی کنیم باید به بتائین ها و محصولات بر پایه آلکیل ایمیدازولین اشاره کرد. همان طور که گفته شد، استفاده از بتائین ها به عنوان سورفکتانت کمکی در سال های اخیر رواج یافته و شاهد آن هستیم که در برخی از کشورهای بزرگ مثل ژاپن و آمریکا، از این ترکیبات در فرمولاسیون مایع ظرفشویی، بهره برده می شود. کاهش حساسیت های پوستی از مهم ترین مزایایی است که به دنبال دارد و رفتار مغایر با دیگر گروه های آنیونی حساسیت زا از خود نشان می دهد. سازگاری با پوست، خواسته امروز بازار است. نمونه دیگر پايداری كف توسط بتائین است. يكی از عوامل مهمی که در مسیر استفاده از بتائین به عنوان مواد شیمیایی مایع ظرفشویی کارآمد بوده است. این کار سبب شده محصول از سوی مصرف كننده کارگر در  نظر گرفته شود. قبلا هم توضیح دادیم که الزاما كف زياد به فضاي توانايی پاک كنندگی بيشتر نيست. توجه داشته باشید که می بایست درصد درستی و مشخصی از هر ماده به ترکیب مایع ظرفشویی اضافه شود تا هر آنچه در قبل توضیح دادیم، خودنمایی کند. آریانا شیمی با سال ها تجربه در فروش انواع مواد اولیه ظرفشویی، آماده انتقال تجربیات خود در این فیلد کاری می باشد.

بتائين در فرمولاسیون مايع ظرفشويی - آریانا شیمی

بتائين در مايع ظرفشويی - آریانا شیمی

مواد محافظ پوست در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

شاید برخی از خریداران و متقاضیانی که نخستین تجارب خود در حوزه تولید مایع ظرفشویی را پشت سر می گذارند، نیاز به بررسی همه جانبه مواد و ترکیبات داشته باشند. واضح و مبرهن است که تا کنون چندین و چند مرتبه به مواد محافظ پوست در فرمولاسیون مایع ظرفشویی اشاره شده است. اما از آنجایی که این آیتم، از جایگاه خاصی در میان مواد شیمیایی مایع ظرفشویی برخوردار است، لازم بود تا یک باکس متنی اختصاصی به آن تخصیص داده شود و توجه خواننده را به خوب جلب نماید. وجود مواد اولیه مایع ظرفشویی گوناگون و گاها مضر، نیازمند یک عامل محافظت کننده و تسکین دهنده می باشد. نباید اجازه داد تا چربی پوست به طور کامل خدشه ببیند. لذا از اقلامی مثل گلیسیرین برای رفع و مقابله با این رخداد، بهره جسته می شود. سورفکتانت های ثانویه نیز کارگشا خواهند بود. آریانا قادر به تامین کلیه مواد اولیه و فرمول های شیمیایی لازم در این حوزه می باشد. سال های فعالیت و تجربه، ما را به یکی از بزرگترین مراکز فروش در سراسر کشور بدل نموده است.

مواد محافظ پوست در فرمولاسیون مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

مواد شیمیایی مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

مواد غلظت دهنده در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

هدف از استفاده از مواد غلطت دهنده در فرمولاسیون مایع ظرفشویی، برقراری تعادل ویسکوزیته می باشد. بسیاری از تولیدکنندگان مایع ظرفشویی بر این عقیده هستند که این عامل، جلب رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت. الکترولیت های موجود در ترکیب محصول، باید در محدوده معینی باشند. حال باید با بهره گیری از مواد شیمیایی مایع ظرفشویی، یک کالای یکدست و مرغوب را روانه بازار کرد. هر چند در این میان نباید از قیمت نهایی و تمام شده نیز غافل شد. املاح منیزیم و یا سدیم کلراید، از معمول ترین ماده های استفاده شده می باشند. ما اینجاییم تا هر آنچه که نیاز است را در اختیارتان قرار دهیم و تجربه یک خرید آنلاین و بی دردسر را برایتان به ارمغان آوریم.

مواد غلظت دهنده در فرمولاسیون مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

هيدروتروپ ‌ها در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

پایداری و یکدستی محصول در دماهای پایین را با فاکتوری تحت عنوان هیدروترپ در فرمولاسیون مایع ظرفشویی رقم می زنند. آنچه در قسمت های قبل توضیح داده شد، ممکن است هیچ گونه اثری بر این قضیه نداشته باشند. لذا باید از مواد شیمیایی مایع ظرفشویی مناسب برای رسیدن به اهداف متفاوت بهره برد. برخی از روش های تولید مایع ظرفشویی (در سراسر جهان)، در بردارنده بیش از بیست و پنج درصد مواد فعال است. جهت سازگاری ترکیب مایع ظرفشویی و ممانعت از کاهش ویسکوزیته از موادی که انحلال پذیری را بالا می برند، مدد جسته می شود. آلکیل بنزن سولفونات های سبکی مثل سدیم گریلن و سدیم پاراتولوئن، می توانند ماده های مورد نظر برای این امر باشند. ما در آریانا، به صورت کامل بر فرمولاسیون مایع ظرفشویی مسلط هستیم و دقیق ترین دستورالعمل ها را تقدیم حضورتان خواهیم کرد.

هيدروتروپ ‌ها در فرمولاسیون مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

هيدروتروپ ‌- آریانا شیمی

بررسی پارامترهای مختلف مواد شیمیایی و فرمولاسیون مایع ظرفشویی

حالا که بر مواد و ترکیبات قابل استفاده در تولید مایع ظرفشویی اشراف پیدا کرده اید، زمان سنجیدن جوانب مختلف فرا رسیده است. صرف اینکه بدانید از چه نوع مواد شیمیایی مایع ظرفشویی باید بهره برد، مسلما کفاف کار را نخواهد داد. حتی اگر بهترین فرمولاسیون مایع ظرفشویی را هم داشته باشید، باید آگاهانه و با دقت نظر تمام، آن را پیاده سازی کنید تا ممتازترین خروجی ممکن نصیبتان گردد. به همین خاطر تیم تحریریه آریانا در نظر دارد تا با بررسی پارامترهای مختلف، هدایتگر شما در مسیرهای درست و منتهی به نتیجه باشد. نباید فراموش کنیم که میان حرف تا عمل، فاصله زیادی وجود دارد و اگر برنامه درستی برای اعمال تصمیمات و نظرات خویش نداشته باشیم، رسیدن به موفقیت سخت و سخت تر خواهد شد. این موارد بهانه های خوبی بودند برای کتابت متون بخش حاضر. از شما عزیزان دعوت به عمل می آوریم که کما فی السابق، هوش و حواس خود را به ما بسپارید تا بتوانیم به خوبی هسته این ماجرا را برایتان از هم بشکافیم. اگر چه پروسه تولید کار ساده ای نیست اما با چندین بار آزمون و خطا و استفاده از تجربیات مراجع فروش مواد اولیه مایع ظرفشویی، مطئمنا به آنچه که در نظر دارید، دست خواهید یافت. بنابراین آغاز می کنیم تحریر تذکره های مربوط به مواد شیمیایی و فرمولاسیون مایع ظرفشویی را.

مواد شیمیایی مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

مواد اولیه مناسب در تولید مایع ظرفشویی

مهم ترین پارامتر در تولید و ساخت مایع ظرفشویی استفاده از مواد اولیه مناسب و منطبق بر علم روز است. انتخاب ماده اولیه مناسب بسیار در کیفیت مایع ظرفشویی تاثیر گذار است. در یک فرمولاسیون جدید مایع ظرفشویی باید انتخاب مواد اولیه به نحوی باشد که مبتنی و موازی با دانش روز تولید مایع ظرفشویی باشد و موادی در فرمولاسیون استفاده شود که کارایی و عملکرد مورد نظر ما را فراهم نماید. دربعضی موارد دیده شده که بعضی افراد اقدام به تهیه فرمول مایع ظرفشویی از افراد غیر متخصص یا سایت های فروش اینترنتی فرمول می کنند و در فرمولاسیون آن ها از موادی استفاده شده که اصلا کارایی لازم را برای مایع ظرفشویی ندارد و گاها فرمول هایی با مواد اولیه نامناسب را به اسم فرمول مایع ظرفشویی به آن ها می فروشند. کیفیت سورفکتانت های مختلف مورد استفاده در مایع ظرفشویی به عنوان مثال سورفکتانت های آنیونی (تگزاپون و اسید سولفونیک) بستگی به شرکت سازنده آن متفاوت است. فروشگاه آریانا، از بزرگترین مراجع عرضه مواد اولیه مرغوب در تمام ایران است. برای تولید مایع ظرفشویی سعی کنید مواد اولیه را تا می توانید از شرکت های معتبر و به صورت بشکه و کیسه های پلمپ که دارای تاریخ انقضا مشخص است بخرید و در صورت نداشتن سرمایه برای خرید بشکه ای و کیسه ای مواد اولیه و نیاز به خرید مواد اولیه در حد کم برای تولید مایع ظرفشویی مواد را از جای مناسب و مورد تایید و تحت نظارت شرکت های منتخب خریداری نمایید. حتما به فروشنده مواد اولیه قید نمایید مواد اولیه با تاریخ انقضا نسبتا جدید رابرای شما ارسال کند چون استفاده از مواد اولیه تاریخ گذشته و فاسد باعث خرابی محصولات تولیدی شما می شود. تاریخ انقضا مواد اولیه مایع ظرفشویی بستگی به نوع مایع یا پودری آن ممکن است از دوسال تا چندین سال متغیر باشد. مواد اولیه به شکل پودر مورد استفاده در مایع ظرفشویی را چه در محل نگهداری فروشنده و در چه در انبار تولید خودتان باید دور از رطوبت نگهداری شده باشد.

مایع ظرفشویی با کف زیاد و متراکم

یکی دیگر ملاک ها برای خریدار و مصرف کننده مایع ظرفشویی کف بسیار بالا پایدار و متراکم با عمر حباب زیاد است. از مهم ترین مشخصه های تشخیص کیفیت ظاهری در نزد مشتری که نشان دهنده کیفیت است به غیر از غلظت مناسب را می توان کف بالا به همراه قدرت شویندگی  اعلام نمود. در تولید مایع ظرفشویی استفاده از سورفکتانت های آنیونیک و کاتیونیک و آمفوتریک خاص همچون سدیم لوریل اتر سولفات و کوکامیدو پروپیل بتائین و سولفوساکسینات ها  جهت ایجاد کف پایدار و ثابت با درصد بندی مناسب می تواند به افزایش عمر حباب کف ایجاد شده و پیرو آن ایجاد کف متراکم و پیوسته طولانی کمک نماید.

مایع ظرفشویی با قابلیت درخشان کنندگی و حذف بوی بد ظروف

یک مایع ظرفشویی با فرمول جدید باید قادر باشد علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا، بوی بد ظروف را از بین ببرد و ظروف مختلف مخصوصا شیشه ای را کاملا درخشان و براق نماید. این نوع مایع ظرفشویی تفاوت بالایی در ترکیبات با مایع ظرفشویی معمولی ندارند. فقط تعدادی مکمل با درصد بندی متناسب و دقیق و طبق خصوصیات و کارایی خاص مانند سدیم کربنات، سدیم بی کربنات و سدیم فسفونات و غیره به سورفکتانت های استفاده شده در مایع ظرفشویی اضافه می گردد. در فرمولاسیون مایع ظرفشویی طراحی شده توسط مهندسین این شرکت سعی شده از مواد و ترکیباتی جدید جهت حذف بوی بد ظروف و درخشان کنندگی ظروف استفاده شود.

جوانب اقتصادی مواد شیمیایی مایع ظرفشویی

یک مایع ظرفشویی مناسب باید علاوه بر این اینکه که از لحاظ کیفیت بالا باشد نیازمند این است که از لحاظ هزینه تولید، هزینه های جاری، هزینه های غیر جاری، سود آوری و قیمت تمام شده محصول قابل رقابت با شرکت های بزرگ و کوچک و کارگاه های مختلف شوینده صنعتی باشد. کارشناسان و مهندسین ما قادر هستند تا با پشتوانه سال ها تجربه و تولید خود کلیه هزینه ها و سود آوری شما را از تولید کارگاهی تا کارخانه ای برآورد نمایند و ریسک سرمایه گذاری شما را به صفر برسانند و به شما کمک نمایند تا بهترین مسیر را در راه موفقیت طی نمایید.

عدم استفاده از مواد سمی در تولید مایع ظرفشویی

باید در فرمول ساخت مایع ظرف شویی از مواد مناسبی استفاده شود که سمی یا اکسیدان نباشد. از مهم ترین مواد مضر و غیر استاندارد که در تولید مایع ظرفشویی استفاده می شود فرمالین است که در اینجا به بررسی آن می پردازیم. فرمولاسیون مایع ظرفشویی که توسط مهندسین این شرکت ارائه می شود فاقد هرگونه مواد اکسیدان و سمی و فرمالینو غیره است. از فرمالین در گذشته به علت خواص نگهدارنده و ضد باکتری و میکروب کشی در محصولات مختلف شوینده از جمله مایع ظرفشویی و دستشویی زیاد استفاده می شده است ولی به علت اینکه توسط پوست جذب می گردد و بسیار سرطان زا و مضر است. در صنایع مختلف شوینده الان از ایزوتیازولین که یک نگهدارنده قوی است و از رشد قارچ ها، باکتری ها و مخمرها در محصولات با پایه آبی جلوگیری می کند استفاده می شود. طبق استاندارد های جهانی در ترکیبات مایع ظرف شویی باید فاقد هرگونه مواد سمی و اکسیدان و فرمالین و رنگ و اسانس های غیر مجاز باشد. یکی از دلایل استفاده از فرمالین به عنوان نگهدارنده در ساخت مواد شوینده قیمت بسیار ارزان آن و همچنین فراوانی و در دسترس بودن آن در همه جا است.

در نظر گرفتن رنگ و شفافیت ثابت در تولید مایع ظرفشویی

یکی دیگر از مشکلاتی که به مرور زمان تولید کنندگان با آن درگیر هستند عدم شفافیت و رنگ ثابت در مایع ظرفشویی تولید شده آن ها در پت های شفاف و به مرور زمان است. مایع های ظرفشویی به مرور زمان در پت های بسته بندی شده در ویترین مغازه ها شفافیت و رنگ ثابت خود را از دست می دهند که از نظر خریداران وجالب نیست. عوامل مختلفی چون نور مستقیم آفتاب، کیفیت رنگ، نوع رنگ، زمان و ترتیب اضافه کردن رنگ در زمان تولید و غیره جزو مهم ترین عوامل در تغییر و کمرنگ شدن مایع ظرفشویی به مرور زمان هستند. از عوامل مهم کدر و غیر شفاف شدن مایع ظرفشویی نیز می توان به استفاده از مواد اولیه نامناسب، استفاده از غلیظ کننده ها، استفاده بیش از حد از کلرید سدیم، زمان هم زدن نامناسب، آب غیر دیونیزه و غیره و ذلک اشاره نمود. رنگ و شفافیت مایع ظرفشویی فرمولاسیون تهیه شده توسط مهندسین ما کاملا ثابت و بدون تعغیر به مرور زمان هستند. رنگ های انتخابی بستگی به سلیقه تولید کننده و مصرف کننده متفاوت است اما رنگ های لیمویی، نارنجی، قرمز و سبز بیشترین میزان مصرف را دارند.گاهی بعضی تولید کنندگان جهت داشتن رنگ ثابت و مشخص جهت محصول خود اقدام به ترکیب رنگ های مختلف و به دست آوردن رنگی خاص برای محصول خود می نمایند.

قدرت پاک کنندگی مایع ظرفشویی

از لحاظ ساختاری فرمولاسیون مایع ظرفشویی باید با استفاده از سورفکتانت های آنیونیک و کاتیونیک و آمفوتریک و نانیونیک به لحاظی درصد بندی تولید گردد که از لحاظ اکتیو (به قسمت فعال سورفکتانت آنیونی اطلاق می شود که در آزمایشگاه های تخصصی توسط روش تیتراسیون پتانسیومتری تعیین می گردد) یا به عبارتی قدرت شویندگی قادر باشد تا انواع آلودگی، لکه ها و چربی و اضافات سوخته و چسبیده غذا را کاملا از بین ببرد.

فرمولاسیون مایع ظرفشویی سازگار با محیط زیست

بر اساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده استفاده از محصولات شوینده و پاک‌کننده از عوامل مهم خطرساز محیط زیست و به خصوص منابع آب است که به صورت  غیرمستقیم سلامت افراد را در معرض خطر قرار می ‌دهد. پس از مصرف مواد شوینده ترکیباتی که از طریق شوینده‌ ها وارد منابع آب زیرزمینی می ‌شوند به طور غیرمستقیم بر سلامت انسان تاثیر گذار است. در طراحی فرمولاسیون مایع ظرف شویی باید مواد و ترکیبات موجود در آن به نحوی باشد که علاوه بر دریافت مجوزهای لازم از محیط زیست فاقد کمترین تاثیرات مخرب مواد شوینده بروی محیط زیست یا به عبارتی تا حدودی از مواد اولیه پایه گیاهی استفاده شود.

مواد شیمیایی مایع ظرفشویی مرغوب برای آبکشی آسان ظروف

مواد استفاده شده در ترکیب ساخت ریکا باید به نحوی باشد که درعین تامین اکتیو مورد نیاز جهت حذف انواع آلودگی، لکه، چربی و اضافات غذا دارای نسبت مناسب کف باشد تا به راحتی آبکشی و شسته شود.

جلوگیری از ته نشینی مایع ظرفشویی

از بدترین و متداول ترین اتفاقاتی که در تولید مایع ظرفشویی اتفاق می افتد، ته نشینی مایع ظرفشویی در قوطی های محصول می باشد که چه به لحاظ ظاهر و چه کیفیت بسیار نامناسب است که به بررسی آن می پردازیم. عامل اول؛ استفاده از مواد اولیه نامناسب مانندپلی ونیل الکل (PVA)، کربوکسی متیل سلولز سدیم (CMC)، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز (HPMC) و دیگر مواد غلیظ کننده باعث می شود که به مرور زمان به علت عوامل محیطی و ناسازگاری در فرمولاسیون ته نشینی در قوطی های مایع ظرفشویی شفاف تولید شده قابل رویت شود. عامل دوم؛ از جمله این عوامل عدم درصد دقیق کلرید سدیم و مصرف بیش از حد در فرمولاسیون مایع ظرفشویی در زمان غلضت دهی از مهم ترین عوامل ته نشینی در مایع ظرفشویی بعد از تولید و بسته بندی به مرور زمان است. عامل سوم؛ میزان استفاده از کلرید سدیم باید در فرمولاسیون به نحوی باشد که با سورفکتانت های مختلف مخصوصا سورفکتانت های آنیونیک اسیدی مانند اسید سولفونیک و غیره از لحاظ درصد در تضاد نباشد وگرنه به علت این تضاد به مرور زمان منجر به ته تشینی می گردد.

غلظت بالا و ویسکوزیته ثابت در تولید مایع ظرفشویی

یکی از مهم ترین مشخصه های یک مایع ظرفشویی در نزد مشتری مصرف کننده و خریدار عمده داشتن غلضت بالا و ویسکوزیته مثل عسل برای آن است. درخیلی از موارد تولید کننده اقدام به تولید می نماید و محصول در زمان تولید دارای غلضت نسبی خوبی است ولی به مرور زمان و در قفسه فروشگاه ها بعد از مدتی که میگذرد غلضت نسبی خود را از دست می دهد که عوامل مختلفی بر روی این امر تاثیر گذار است. برای داشتن یک غلضت مناسب، پایدار و با ویسکوزیته ثابت در طی گذشت زمان به سه عامل اصلی و تاثیر گذار و مهم که عبارت است از ترکیبات مایع ظرفشویی، ترتیب اضافه شدن مواد به میکسر و زمان هم زدن هر ماده در میکسر می توان اشاره کرد. اگرموارداشاره شده به خوبی رعایت شود محصول تولیدی ما دارای غلضت بسیار بالا و ثابت با گذشت زمان است. همچنین در تولید مایع ظرفشویی با توجه به استفاده از الکترولیت ها و سورفکتانت های کمکی و آلکانول آمیدهای مناسب که مهمترین آن ها کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید است از ویسکوزیته (غلظت) بالایی برخوردار است. خیلی از تولید کنندگان اقدام به استفاده از مواد غلیظ کننده در فرمولاسیون تولید خود جهت ساخت مایع ظرفشویی ارزان قیمت غلیظ می کنند که این کار بسیار اشتباه است؛ زیرا باعث کاهش کف و قدرت شویندگی مایع ظرفشویی و کدر و ته نشین شدن آن به مرور زمان می شود و در خیلی از موارد با مرجوع شدن جنس خود از طرف خریداران یا عدم خرید مجدد توسط آن ها رو به رو شده اند. مهندسین آریانا جهت تولید کنندگانی که نیاز به تولید مایع ظرفشویی صنعتی یا ارزان قیمت دارند به فرمولاسیون جدید و بسیار غلیظ دست پیدا کردند که علاوه بر قیمت بسیار ارزان آن دارای غلضت مناسبی بدون استفاده از مواد غلیظ کننده و با کف مناسب است و رمز این کار در درصد بندی دقیق فرمولاسیون تولید مایع ظرفشویی ارزان قیمت است.

استفاده از مواد اولیه مایع ظرفشویی با رایحه خوش و خوب

در اینجا به بررسی استفاده از اسانس با رایحه های مختلف بر روی مایع ظرفشویی می پردازیم. استفاده از اسانس ها در مایع ظرفشویی به دلایل مختلف صورت می گیرد که میتوان مهم ترین دلایل آن را حذف بوی مواد شیمیایی استفاده شده در مایع ظرفشویی و همچنین ایجاد یک رایحه خوش جهت لذت مصرف کننده در عین ماندگاری در ذهن او اشاره کرد. استفادهاز اسانس در تولید مایع ظرفشویی متناسب با سلیقه تولید کننده و مصرف کننده و بستکی به ذائقه محیطی و فرهنگی هر کشوری دارد. در مایع ظرفشویی اسانس لیمو و توت فرنگی و گل ها جزو محبوب ترین ها می باشند. باید یک نکته مهم را یاد آوری کنیم و آن این است که بعضی اسانس ها از لحاظ ساختاری و نوع آن ها مناسب مایع ظرفشویی نیستند و درمواردی باعث حتی کاهش ویسکوزیته محصول و شل شدن نسبی آن شده اند.  لذا اگر از جنس اسانس شناخت خاصی ندارید قبل از مرحله اضافه کردن به تولید در حدود یک لیتر از محصول تست نمایید و اگر تاثیری بر محصول مایع ظرفشویی نداشت به صورت کلی و طبق فرمولاسیون به میکسر تولید اضافه نمایید.

عدم دوفاز شدن مایع ظرفشویی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در تولید محصول مایع ظرفشویی رخ می دهد و بسیار مخرب و جبران ناپذیر است دوفاز شدن محصول تولید به مرور زمان است. دوفاز شدن مایع ظرفشویی عوامل مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به استفاده از مواد نامناسب، زمان نامناسب میکس کردن مواد، درصد بندی نامناسب فرمولاسیون مایع ظرفشویی و استفاده نامناسب از نمک و غیره در حین تولید اشاره کرد. به عبارتی محصول تولیدی به مرور زمان یکنواختی غلضت و ویسکوزیته خود را که جزو مهم ترین عوامل در نزد مشتری است از دست می دهد و محصول از لحاظ ظاهری در بالای قوطی مایع ظرفشویی آبکی و شل است و در قسمت پایین مایع ظرفشویی به صورت نسبتا ویسکوزتر و همراه با تغییر محسوس رنگ و ته نشینی است. خیلی از تولید کنندگان به دلیل استفاده از فرمولاسیون مایع ظرفشویی نامناسب اقدام به تولید نمودند و بعد از بسته بندی و روان کردن جنس به بازار پس از مدتی با تغییر رنگ و دوفاز شدن محصولشان روبرو شدند که این علاوه بر به خطر انداختن آبروی برند و محصول آن ها باعث برگشت محصول فروخته شده و ضرر مالی به آن ها شده است. مفتخر هستیم با سال ها تجربه و تحقیق موفق در امر را اندازی انواع خط تولید مایع ظرفشویی (ریکا) بهترین و به روز ترین فرمولاسیون های مایع ظرفشویی را بدون کوچکترین ایرادی با قیمت تولید ارزان و غلضت و کیفیت بالا به شما ارائه کنیم.

عدم استفاده از مواد ضد کف و نامناسب مانند پلی ونیل الکل و سی ام سی در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

استفاده از مواد اولیه و غلیظ کننده های دیگر در فرمول ساخت مایع ظرفشویی باعث می شود که کیفیت مایع ظرفشویی کاهش یابد که به تعدادی از آن ها اشاره می نماییم. کاهش کف: استفاده از مواد غلیظ کننده ماننده پلی ونیل الکل (PVA) که در صنایع چسب سازی استفاده میشود و سی ام سیCMC که یک غلیظ کننده صنایع غذایی است در فرمولاسیون مایع ظرفشویی باعث تاثیرات نامناسبی است که از دیگر تاثیرات این مواد می توان به کاهش کف سورفکتانت های استفاده شده در فرمول مایع ظرفشویی به علت ایجاد محیطی ویسکوز و چسب مانند اشاره کرد. کاهش تاریخ انقضا: پلی ونیل الکل و سی ام سی علاوه بر کاهش کف و ته نشینی می تواند منجر به کاهش تاریخ انقضا گردد. کاهش اثر مرطوب کننده ها: این مواد می تواند منجر به کاهش اثرات مواد محافظت کننده پوست که به مایع ظرفشویی جهت حفظ رطوبت پوست اضافه می گردد شود. کاهش قدرت شویندگی: از آنجایی که شوینده های اصلی سعی در حل نمودن پلی ونیل الکل در خود می نمایند لذا بخشی از قدرت شویندگی خود را صرف این کار می کنند که باعث کاهش اکتیو آن ها می شود.

تاریخ انقضا مایع ظرفشویی

از دیگر ویژگی های مورد اشاره در فرمولاسیون ساخت محصولات ظرفشویی می توان به تاریخ انقضا آن ها اشاره کرد. از آنجایی که مایع ظرفشویی بعد از تولید و بسته بندی روانه بازار می شود ممکن است در فروشگاه ها و سایر مراجع فروش تا مدت ها بماند و به مرور زمان ترکیبات استفاده شده در تولید مایع ظرفشویی ممکن است دچار فساد و قارچ و رشد باکتری و در پی آن ایجاد بوی نامطبوع گردد که برای جلوگیری از مواد نگهدارنده استاندارد متناسب با مایع ظرفشویی باید استفاده نمود.

PH خنثی و ایمن پوست در فرمولاسیون مایع ظرفشویی

از آنجایی که جهت افزایش قدرت پاک کنندگی از سورفکتانت های آنیونیک مختلف نظیر اسید سولفونیک,اسید فسفونیک و غیره استفاده می شود و این ماده کاملا PH اسیدی دارد و برای پوست مضر است باید جهت خنثی کردن تاثیرات آن از مواد قلیایی مانند سدیم هیدروکسید، هیدروکسید پتاسیم، TEA و غیره استفاده نمود تا PH محصول را خنثی نماییم. درفرمول مایع ظرف شویی ضد حساسیت مثل نمونه های معروف موجود در بازار سعی شده تا مواد با خاصیت قلیایی پایین تر و ملایم تر با پوست مانند تری اتانول آمین استفاده گردد که این امر در عین افزایش کیفیت و سازگاری خوب با پوست باعث افزایش قیمت مایع ظرفشویی ضد حساسیت نسبت به مایع ظرفشویی معمولی شده است. میزان درصد استفاده شده از سورفکتانت های آنیونیک اسیدی و مواد خنثی کننده قلیایی باید به نحوی باشد که علاوه بر تامین اکتیو مورد نظر از لحاظ محیط اسیدی و بازی PH=7 شود. علت آن هم این است که در این پی اچ از نظر اسیدی و بازی کاملا محصول مایع ظرفشویی خنثی و مانند پی اچ آب که عدد 7 است بی ضرر و بی خطر است. پی‌اچ یا پ هاش (به انگلیسی: PH) به کمیت مهم لگاریتمی گفته میشود که میزان اسیدی یا بازی بودن مواد را مشخص می‌کند.

عدم ایجاد لک روی ظروف مختلف و شیشه ای با مواد شیمیایی مایع ظرفشویی

یک مایع ظرفشویی مناسب از لحاظ درصد ترکیبات و نوع ترکیبات فرمولاسیون باید به نحوی باشد که علاوه بر قدرت پاک کنندگی لازم و همچنین مراقبت از جنس ظروف هیچگونه لک را مخصوصا بر روی ظروف شیشه ای بر جا نگذارد.

فرمولاسیون مایع ظرفشویی مطابق با استانداردهای ملی و بهداشت و محیط زیست

در فرمولاسیون مایع ظرفشویی باید مواد اولیه مورد استفاده در تولید مایع ظرفشویی، روش ساخت مایع ظرفشویی، آب استفاده شده، تاثیرات پوستی، قدرت پاک کنندگی و لکه بری مایع ظرفشویی به نحوی باشد که مطابق با استانداردهای ملی و بهداشت باشد و در عین حال بتواند پارامترهای مورد نیاز جهت مجوزات محیط زیست را هم به دست آورد.

مواد شیمیایی مایع ظرفشویی - آریانا شیمی

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد